זודיאק של האחים עופר תשבית 20 אוניות משא בשל צניחת מחירי התובלה הימית ב-80%

כך על פי שני מנהלי קרנות גידור אשר נחשפו לאי-מייל של החברה אשר פרטה את תוכניתה לברוקרים בשוק זה ; השבתת 20 אוניות המשא משוק זה תפחית את התפוקה בכ-5% ; העלות היומית של השכרת אוניית משא צנח ל-18,400 דולר ליום לעומת שיא של 233,988 דולר ב-5 ביוני

היום (ד') פורסם באתר בלומברג כי חברת זודיאק מריטיים, המנהלת את קו אוניות המשא של משפחת עופר תשבית מפעילות 20 אוניות משא לאחר הצניחה החדה ביותר שנרשמה מעולם במחירי ההשכרה. כך על פי שני מנהלי קרנות גידור אשר נחשפו לאי-מייל של החברה אשר פרטה את תוכניתה לברוקרים בשוק זה.

זודיאק תנחה את קברניטי אניות המשא הגדולות של החברה, אשר נוהגות להוביל ברזל, עופרות ופחם, להעביר את הסחורות ואז לעגון. לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה ואת תגובת האחים עופר לידיעה.

מחירי ההובלה הימית, כפי שהם נמדדים במדד ה- Baltic Dry, צנחו במהלך השנה האחרונה בכ-80%, לאחר שיצרני הברזל הפחיתו באופן משמעותי את הייצור על רקע ההאטה הכלכלית ברחבי העולם. השבתת 20 אוניות המשא משוק זה תפחית את התפוקה בכ-5%, אמרה האנליסטית סוזן אוטוואי מחברת היעוץ לתחום הספנות הלונדונית, דרווריי, והוסיפה: " הם שחקן ענק בשוק הספוט והשוק מחקה את מעשיהם" ישנם שחקנים, שאם הם בוחרים לסחור באופן מסויים, הם גוררים אחריהם את כל השוק - זודיארק הוא סוג כזה של שחקן בשוק".

העלות היומית של השכרת אוניית משא צנח ל-18,400 דולר ליום לעומת שיא של 233,988 ב-5 ביוני, כך על פי נתוני הבורסה הבלטית הממוקמת בלונדון.