אניטה זבלודוביץ' מתכננת להקים מוזיאון להצגת אוסף האמנות שלה

עלויות הפרויקט טרם נקבעו ; גורמים בשוק האמנות האירופי מעריכים כי שוויו של אוסף היצירות של אניטה זבלודוביץ' עומד על 250 מיליון דולר

אשתו של המיליארדר היהודי פויו זבלודוביץ' מתכננת להקים מוזיאון להצגת אוסף האומנות שלה. אניטה זבלודוביץ' באמצעות קרן זבלודוביץ' לאמנות, הגישה לעיריית לאס וגאס הצעה להסב בניין ישן למוזיאון בשטח 2,070 מ"ר.

הבניין הישן ברחוב איסט פרימונט הוא בבעלות עיריית לאס וגאס, שכללה אותו בתוכנית להפיכת הרחוב מאזור בו מתנקזים סוחרי סמים, יצאניות והומלסים למרכז אמנותי ותרבותי. העירייה הזמינה גורמים שונים להגיש לה הצעות להסבת הבניין והצעתה של קרן זבלודוביץ' לאמנות היא אחת ההצעות הסופיות מבין ארבע שנבחנות על ידה. עלויות הפרויקט טרם נקבעו.

הצעתה של קרן זבלודוביץ' להסבת המבנה כוללת, מלבד מוזיאון, גם מועדון ומסעדה. אשתו של זבלודוביץ', אניטה, ידועה כאחת האספניות המובילות באירופה של אמנות עכשווית. בשנה האחרונה פתחה הקרן גם את מוזיאון האמנות "Project Space 176" בלונדון.

גורמים בשוק האמנות האירופי מעריכים, כי שוויו של אוסף היצירות של אניטה זבלודוביץ' עומד על 250 מיליון דולר. יצירות מתוך אוסף זה מוצגות בכל העולם והוצגו בעבר גם במסגרת תצוגות שנערכו בארץ. ההצעה שהגישה הקרן לעיריית לאס וגאס היא במסגרת רצונה של הקרן לשתף קהילות נוספות בעולם באוסף היצירות.

פויו זבלודוביץ' (55), המחזיק בין היתר בחברת טמרס קפיטל ובמלון-קזינו פלאזה בלאס וגאס, ממוקם במקום ה-31 ברשימת עשירי בריטניה לשנת 2008 שפירסם ה"סאנדיי טיימס". הונו מוערך ביותר מ-2 מיליארד ליש"ט והוא נמנה עם אלף עשירי העולם.

הוא ירש את הונו ההתחלתי מאביו שלמה, שייסד את מפעל הסירים והמרגמות סולתם. בישראל מחזיק זבלודוביץ' במניות כנפיים (החברה אם של אל על), בחברת מכלי כרמל, בחברת הנדל"ן שער הכרמל ובחברות המנהלות בתי מלון. המשרד הישראלי של חברת טמרס סירב להתייחס לידיעה.