סנונית ראשונה? בית ההשקעות טראסט פרו סוגר את פעילות ניהול התיקים

ניר כתבי, מנכ"ל ובעלים: "כרגע אין לי כמעט פעילות בניהול תיקים, ובמה שיש אני מפסיד כסף" ; מלבד ניהול תיקים, לטראסט יש 3 קרנות נאמנות המנהלות נכסים בהיקף של כ-10 מיליון שקל, שאותן תמשיך תמשיך לנהל

המשבר בשווקים נותן אותותיו, והפעם בבתי ההשקעות הקטנים: ל"גלובס" נודע כי בית ההשקעות טראסט פרו, בניהולו של ניר כתבי, סוגר את פעילות ניהול התיקים שלו. "כרגע אין לי כמעט פעילות בניהול תיקים, ובמה שיש אני מפסיד כסף", הסביר כתבי את פשר סגירת הפעילות. כתבי ערך לאחרונה שיחות טלפוניות עם לקוחותיו, בהן בישר להם על ההחלטה. כעת, דווקא בתקופה כל כך קשה בשוק ההון "הם צריכים להחליט לאן הם רוצים להעביר את התיק שלהם", אמר כתבי.

מלבד ניהול תיקים, לטראסט יש גם שלוש קרנות נאמנות המנהלות נכסים בהיקף של כ-10 מיליון שקל, אך החברה תמשיך לנהלן.

טראסט הוא בית השקעות קטן, שהוקם על ידי כתבי ושי צוקר לפני כארבע שנים במטרה להיות בוטיק השקעות. לפני שנתיים הודיע צוקר כי הוא מוכר את חלקו, כך שכתבי נותר הבעלים היחיד.

עם או בלי קשר לסגירת פעילות ניהול התיקים, בתחילת ספטמבר פורסם, כי שני רופאים קשישים ובנם הגישו תביעה על סך של 1.4 מיליון שקל כנגד טראסט, כתבי ויועץ ההשקעות אורי כהן, בטענה שטראסט גרמה להפסד של יותר ממיליון שקל, בתוך זמן קצר, בשל השקעה באופציות. התובעים הפקידו בידי טראסט 2 מיליון שקל, שרובם נמחק בעקבות פעולות חריגות באופציות מדד ת"א 25. לאחרונה הוגש כתב הגנה מצד טראסט.

סגירת פעילות ניהול התיקים של טראסט היא תוצאה של הקשיים איתם מתמודדים בתי ההשקעות, ובפרט הקטנים, בתקופות שפל. בשנה החולפת הייתה ירידה משמעותית בהיקפי הנכסים המנוהלים, אם בשל פדיונות ואם בשל ירידות השערים בבורסה בתל אביב. בתי ההשקעות הקטנים, להם אין מאסה קריטית, חשופים יותר להתכווצות הנכסים שמביאה לירידה ברווחיות, ולעיתים אף להפסדים. לפיכך, סביר להניח כי טראסט אינה האחרונה לסגור פעילות. בשוק ההון מעריכים, כי בעתיד ענף בתי ההשקעות יורכב מכמה בתי השקעות גדולים, כאשר הקטנים והבינוניים יעברו תהליך של קונסולידציה.