בנק אוף אמריקה קנה "בור": מריל לינץ' מציגה הפסד רבעוני של 5.1 מיליארד ד' מפעולות רגילות

תוצאות הרבעון השלישי של מריל לינץ' איכזבו את תחזיות האנליסטים: ההפסד העמיק פי 2.13 לעומת הרבעון המקביל אשתקד וההכנסות הסתכמו ב-16 מיליון דולר בלבד - לאחר שמחקה 12.1 מיליארד דולר במצטבר בגין נזקי המשבר ברבעון

האם רכישתה בידי בנק אוף אמריקה הייתה מוצדקת? חברת ההשקעות מריל לינץ' מציגה הפסד רבעוני של 5.1 מיליארד דולר מפעולות רגילות.

תוצאות הרבעון השלישי של מריל לינץ' איכזבו את תחזיות האנליסטים: ההפסד העמיק פי 2.13 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההפסד למניה העמיק ל-5.56 דולר למניה, לעומת תחזיות ל-5.22 דולר למניה בלבד.

ההכנסות הסתכמו ב-16 מיליון דולר בלבד - לאחר שמחקה 12.1 מיליארד דולר במצטבר בגין נזקי המשבר ברבעון. לשם השוואה, האנליסטים העריכו בממוצע כי מריל לינץ' תציג הכנסות בסך 759.94 מיליון דולר.

מריל לינץ' רשמו מחיקה של 5.7 מיליארד דולר בשל מחיקת מכשירים פיננסים מורכבים המוכנים CDO's (מוצרי חוב מגובי ערבויות). Collateralized Debt Obligation הם מכשירים פיננסיים הנשענים על תיק של נכסי חוב, הכוללים אג"ח, משכנתאות והלוואות מובטחות. הזכויות על אותם נכסים ועל התזרים הצפוי מהם מפולחים לדרגות שונות של עדיפות או סיכון ונמכרות כאג"ח בדירוגי אשראי שונים, המניבות תשואות עודפות על פני אלה שמקובלות לאג"ח.

מחיקה נוספת קשורה בהקשעות בחברות פיננסיות שנפלו בוול סטריט. במקרה זה, גובה המחיקה עמד על 3.8 מיליארד דולר. 2.6 מיליארד דולר נוספים נמחקו בשל מכירות 2.6 הקושרים בחשיפה נוספת לשוק המשכנתאות.

Merrill LynchMerrill Lynch