אולפני מימד תובעת את זכיינית ערוץ פלייבוי: אינה משלמת בשל קשיים כלכליים

תובעת כ-1.8 מיליון שקל מחברת פליי.טי.וי שבבעלות יאיר חסון, המפעילה את תחנת השידור של ערוץ פלייבוי בישראל ; "פליי.טי.וי הפכה את הפרת החוזים לשיטה ואת ההתחמקות מתשלום עפ"י הסכם לאמנות"

אולפני הטלוויזיה מימד MTVS תובעים בבית משפט השלום בתל-אביב כ-1.8 מיליון שקל מחברת פליי.טי.וי., זכיינית ערוץ פלייבוי בישראל, בטענה כי היא מתחמקת מהעברת התשלומים השוטפים המגיעים לה.

מאז שנת 2000 מפעילה מימד עבור פליי.טי.וי, שבבעלות יאיר חסון (לשעבר מבעלי ברגר קינג ומי שהתעניין באחרונה ברכישת בורגראנץ'), את תחנת השידור של ערוץ "פלייבוי" בישראל. באמצעות עו"ד רפאל פישר טוענת מימד, כי זכיינית פלייבוי בניצוחו של חסון עשתה מנהג, שבו היא אינה משלמת את התמורה החוזית עבור השירותים, ויוצרת משבר כדי ללחוץ על מימד להסכים להפחית את התשלום.

"האדם הסביר", טוענת מימד, "אינו יכול להניח כי קיימת תופעה אשר בכלל דומה להתנהלותה הנפסדת של פליי.טי.וי., תחת הנהגתו של חסון, שעשו להם את הפרת החוזים לשיטה ואת ההתחמקות מתשלום התחייבויות על-פי הסכם לאמנות".

ב-2003 הוארך ההסכם בין השתיים והופחת בעשרות אחוזים התשלום שתקבל מימד. זאת, כאמור, בעקבות לחצים מאסיביים מצד חסון בגין מה שהגדיר כ"קשיים זמניים שחווה פליי.טי.וי. בעמידה בתשלומים לספקים". אלא שלדברי מימד, זכיינית פלייבוי המשיכה להפר את ההסכם ולא לשלם לה את התמורה.

בשנת 2005 תוקן ההסכם והופחת ב-30% התשלום של הזכיינית עבור שירותי תחנת השידור של מימד. גם כאן, טוענת מימד, ההפחתה היתה תוצאה של "לחץ בלתי פוסק של חסון לקבל הנחה במחיר עקב קשיים כלכליים, לטענתו, והתנאה מפורשת של העלאת כל ערוץ נוסף של פליי.טי.וי. ו/או חסון, מלבד ערוץ פלייבוי, באמצעות מימד".

לחץ בלתי פוסק

לפי כתב התביעה, לחציו של חסון נשאו פרי, וב-2005 התשלום שאמורה היתה מימד לקבל היה 4,500 דולר בחודש, מחצית משיעורו בהסכם המקורי. כשחובה של הזכיינית הגיע ל-109 אלף דולר, טוענת מימד, היא כפתה על פליי.טי.וי. הליך בוררות, בו חויבה האחרונה לשלם לה 87 אלף דולר בגין חובות העבר, ונחתם ביניהן חוזה חדש, שבו מתחייבת פליי.טי.וי. לשדר באמצעות מימד גם את ערוץ "אדולט".

התמורה כעת נקבעה על 20 אלף דולר ובהמשך הופחתה לכ-15 אלף דולר, אחרי שפליי.טי.וי. העדיפה לקבל שירותי תרגום מחברה אחרת. אלא שלטענת מימד, גם כעת הפרה פליי.טי.וי. את ההסכם ולא שילמה את חובות העבר ואת כל התמורה החודשית, כשחלק מהצ'קים שלה חוזרים.

באחרונה אף הודיעה פליי.טי.וי כי תפסיק את שידור ערוץ פלייבוי דרך מימד, כביכול בשל שינוי שיטת השידור, וכי מעתה הוא ישודר ישירות באמצעות לוויין.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 47240/08).

דובר פליי.טי.וי., ליאור רוטברט, מסר בתגובה: "למימד אין היכולת הטכנולוגית לעמוד בשיטות השידור המתקדמות של פלייבוי העולמית, ולכן הודיעה פלייבוי כי תממש את הסעיף הרלוונטי בהסכם המקנה לה זכות יציאה מהחוזה. בנוסף, מזה כשנה מגיעים לפליי.טי.וי דו"חות על בסיס יומי בגין תקלות חוזרות ונשנות מהחברות HOT ו-yes. דבר זה בלבד מהווה הפרה בוטה של החוזה, המקנה זכות יציאה ממנו. איכות השידור המגיעה ממימד אינה עומדת בסטנדרט השידור של חברות הכבלים והלוויין".