שוחררו הישראלים עובדי אשטרום שהוחזקו "בשבי" בידי מאות פועלים סינים בקריביים

(עדכון) - על-פי דיווחים, הישראלים שוחררו בזכות התערבות של משרד החוץ ; הפועלים החזיקו בישראלים מתוך חשש כי לא יזכו לשכרם

כ-12 עובדים ישראלים המועסקים בחברת אשטרום שוחררו היום (ה') לאחר ש"הוחזקו בשבי" בידי כ-300 פועלים סינים, לטענתם במשך שלושה ימים, באחד האיים שנמצא בשליטה מנדטורית של בריטניה.

על פי דיווחים, הישראלים שוחררו בזכות התערבות של משרד החוץ. הפועלים החזיקו בישראלים מתוך חשש כי לא יזכו לשכרם - זאת לאחר שהבנק המממן של הפרויקט קרס, ככל הנראה כתוצאה מן המשבר העולמי.

למזלם של הישראלים, לא נלקחו מהם הטלפונים הסלולריים, כך שהם הצליחו לעדכן בנעשה את משפחותיהם ואת משרד החוץ.

הפועלים הסינים דורשים ממעסיקיהם הישראלים לקבל בחזרה את הסכום ששילמו בתמורה לעבודה בפרויקט, הנאמד ב-15 אלף דולר לכל פועל. תשלום שכזה נהוג לגבות ממהגרי עבודה גם בארץ, זאת משום שהם זוכים לשכר חודשי הגבוה משמעותית מהמקובל בארץ מוצאם. הישראלים הציעו לסינים להסתפק בתשלום משכורתם האחרונה ובכרטיס טיסה חזרה לסין, אולם הסינים סירבו.

מקבוצת אשטרום נמסר בתגובה: " מדובר בסכסוך כספי בין קבלן משנה לעובדים הסינים של אותו קבלן אשר לטענתם לא קיבלו לאחרונה שכר ממנו בגין עבודתם וזאת ללא קשר לאשטרום. למרות זאת, מיד עם היוודע הבעיה החלה חברת אשטרום באמצעות ההנהלה המקומית לפעול מול נציגי העובדים הסינים למציאת פתרון, כולל אפשרות של תשלום ישירות לפועלי קבלן המשנה".