ש"ס מתקרבת ללבני: יואצו המגעים - הערב ייפגשו צוותי שתי הסיעות וימשיכו בהידברות

לבני מביעה אופטימיות זהירה: ניתן לגשר על המחלוקות עם ש"ס ; מקורבי לבני: "שיחררנו את הפקק"

בקדימה מביעים אופטימיות זהירה ומעריכים כי ניתן יהיה לגשר על הפערים עם ש"ס לקראת כניסתה לקואליציה. לאחר שאתמול נדחתה הפגישה בין השניים, נועדו היום (ה') לבני ויו"ר ש"ס, אלי ישי, במשרד החוץ בירושלים.

בתום הפגישה, שנמשכה כשעתיים, אמרו מקורביה של לבני כי "שיחררנו את הפקק". הם הגדירו את הפגישה כטובה והוסיפו כי עתה יכנסו שני הצדדים למסלול של שיחות "חיוביות ורציניות". בסביבתו של ישי אמרו כי "היתה פגישה טובה שניכרים בה מאמציה של שרת החוץ לצמצם פערים, אבל הם קיימים".

צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות יפגשו הערב בתל אביב שוב, אולם בסביבתה של לבני לא רצו להעריך אם כבר הערב יוכלו להגיע לסיכום בין הצדדים.

המחלוקת המרכזית בין שתי המפלגות נסובה עד כה סביב נושא הקצבאות, אולם היום ביקשו בשני הצדדים להגדיר את חילוקי הדעות כ"פערים" ולא כמחלוקת. בסביבתה של לבני סירבו לחשוף אילו הצעות העלתה יו"ר קדימה בפני ישי בפגישה אולם הם הבהירו כי ניתן יהיה לגשר על הפערים.

ישי אמר בתום הפגישה כי "ישנם עדיין פערים אך יש נכונות לגשר עליהם". עם זאת הוא שב והדגיש את העובדה שהמשק הישראלי אמור לראות את אותות המשבר הכלכלי העולמי על שוק העבודה הישראלי ולכן הוא מבקש, מתוקף תפקידו כשר וכמי שעומד בראש ממשלה חברתית, כי כבר משנת 2009 יינתן גב כלכלי למשפחות מיעוטות יכולות שעלולות להיפגע מהמשבר. ישי חזר על הדרישה להעביר מענקים למשפחות כבר בתקציב 2009 ולא מאוחר יותר. "הממשלה חייבת להיות חברתית ולמצוא דרך להתמודד עם הסיוע לשכבות החלשות. לא נוכל להצטרף אם לא יהיה סיוע משמעותי. מדובר ברוב אזרחי ישראל וילדי כל המפלגות, ובהם גם ילדי קדימה", אמר.

במהלך הפגישה הציג ישי ללבני נייר עמדה הנוגע למענקי משפחות וסיוע לשכבות החלשות.
"אנחנו צריכים ללכת לממשלה חברתית, זאת לא סיסמה אלא מהות", אמר ישי ללבני. השר ישי הוסיף כי אם דרישותיו לא יענו בחיוב הוא אינו חושש לשבת באופוזיציה. "אני מבקש להביא בשורה לעם ישראל ולא בשורה להסכם הקואליציוני". "ממשלה בלעדינו תהיה צרה ולא תחזיק מעמד", אמר ישי ללבני. שר התמ"ת אף חזר באוזני לבני על דרישתו המדינית כי המשא ומתן המדיני לא יכלול את ירושלים.

בתוך כך, נפגשו הבוקר צוותי המשא ומתן של מרצ וקדימה. יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, אמר בסוף הפגישה כי הוא מזהה רצון אמיתי של לבני לצרף את מפלגתו לממשלה. בפגישה נדונו מכלול הנושאים המהותיים בתחום המדיני, הכלכלי, החברתי, שלטון החוק ומעמדה של מרצ בכנסת ובממשלה. "בכל הנושאים התקיים חילוף דברים מפורט והדיון התנהל ברוח טובה מתוך מטרה להגיע למיצוי חיובי של המשא ומתן", מסרו במרצ. מרצ הציבה כמה תנאים להצטרפות לממשלה, בהם התחייבות לפנות מאחזים והתנחלויות, דרישה למינוי שר ויו"ר ועדה בכנסת מטעם המפלגה, ודרישות בתחום החברתי-כלכלי. צוות המשא ומתן של קדימה התחייב להשיב על הנושאים שהועלו על ידי מרצ בסוף השבוע.