UBS בסקירתו על שוק הדשנים וכי"ל: ישנו "עודף פסימיות" בשוק ביחס למחירים העתידיים של הדשנים

מפחית את מחיר היעד של כי"ל ל-60 שקל וחוזר על המלצת "קניה" ; בירן: "אנו מאמינים כי רמות המחירים הנוכחיות של המניה שמניחות מחיר ארוך טווח של הפוספטים של כ-300 דולר הוא פאסימי מידי" ; ב-UBS צופים כי המחיר יגיע ל-920 דולר בין 2009-2011

בנק ההשקעות השוויצרי UBS מפרסם היום סקירה מקיפה על מגזר הדשנים העולמי ובמסגרתה מפחיתים את תחזיותיהם ביחס למחירי הענף. במסגרת הסקירה גם מוריד האנליסט הבכיר של UBS ישראל, רוני בירון את מחיר היעד של מניית כי"ל הישראלית ל-60 שקלים, מחיר זה עדיין משקף למניה פרמייה גבוהה של כ-75% ביחס למחיר הסגירה שלה ביום ה' האחרון שעמד על 34 שקל, ומותיר את המלצתו למניה - "קניה", וזאת בשל "עודף פאסימיות" בשוק ביחס למחירים העתידיים של הדשנים.

האנליסט אמר: "במהלך החודש האחרון הפחתנו את התחזית שלנו ביחס לצריכת הפוספטים והתאמנו אותה כדי שהיא תשקף את הסיכון הגבוה יותר לתרחיש שלילי, בעקבות הירידה בביקושים", והוסיף "בשל כך, הורדנו את מחיר היעד שלנו למנייה פעמיים". בסקירה מציין בירון כי תחזית הרווח למנייה ל-2009 נחתכה ב-25% ול-2010 ב-29% בעקבות השינוי בציפיות המחירים.

לדעת האנליסט הירידה במחיר המניה בשוק היה חד מידי ואינו משקף את המצב האמיתי של החברה, כמו גם של מחירי הדשנים, "למרות שאנחנו לא יכולים להימנע מלהכיר בתנאים המאתגרים הקיימים, אנו מאמינים כי רמות המחירים הנוכחיות של המנייה מצביעות שהמחיר ארוך הטווח של של הפוספטים יעמוד על כ- 300 דולר, מחיר שאנו רואים כפסימי יתר על המידה לנוכח המגמות ארוכות הטווח והמבנה של שוק זה". ב-UBS צופים כי מחירי הפוספסטים העולמיים יגיעו למחיר של 920 דולר בין השנים 2009-2011.