קרייזלר וג'נרל מוטורס מעוניינות להשלים את המיזוג ביניהן לפני הבחירות בארה"ב

שתי יצרניות הרכב הגדולות נמצאות בקשיים עקב ירידה חדה במכירות וקשיים בגיוס הון בשל מחנק האשראי ; שני המועמדים לנשיאות, ברק אובמה וג'ון מקיין, צפויים להבטיח סיוע לענף הרכב, אשר מעסיק באוהיו ובאילינוי עשרות אלפי עובדים בעלי זכות הצבעה

שתי יצרניות הרכב מהגדולות בארה"ב, ג'נרל מוטורס וקרייזלר מעוניינות להשלים את המיזוג ביניהן לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו בעוד קצת יותר משבועיים ב-4 בנובמבר. הדבר פורסם ביום שבת בעיתון היוצא בדטרויט.

שתי החברות נמצאות בקשיים עקב ירידה דרסטית במכירות וקשיים להשיג מימון עקב מחנק האשראי בארה"ב.

מנהלים בכירים בג'נרל מוטורס נפגשו עם מנהלים בקרן ההון סרברוס שרכשה ב-2007 80.1% ממניות קרייזלר באוגוסט 2007 תמורת 7.2 מיליארד דולר. שתי ההנהלות מעוניינות להשלים את המיזוג בין החברות לפני ששתיהן ייפגעו יותר מההאטה במשק האמריקני.

שתי החברות מפסידות סכומים עצומים של כסף, כשאנליסטים מעריכים כי ג'נרל מוטורס מפסידה בתקופה האחרונה כמיליארד דולר בחודש. משבר האשראי וההתכווצות במכירות גרמה לבנקים הגדולים להגביל את קו האשראי הניתן לחברות הרכב בארה"ב.

יצרניות הרכב בארה"ב ממשיכות ללחוץ על הממשל לקבל תוכנית סיוע לענף הרכב האמריקני בהיקף של 25 מיליארד דולר. כרגע, לא ברור האם הממשל יאשר תוכנית לחילוץ של ענף הרכב אך בחברות הרכב מעריכים כי אישור של תוכנית סיוע לענ הרכב תהיה סבירה יותר לפני הבחירות ולא אחריהן.

שני המועמדים לנשיאות, ברק אובמה וג'ון מקיין צפויים להבטיח סיוע לענף הרכב אשר מעסיק באוהיו ואילינוי עשרות אלפי עובדים בעלי זכות הצבעה.

העיתון בדטרויט דיווח כי תרחיש צפוי למיזוג יהיה רכישה של קרייזלר תמורת 11.7 מיליארד דולר. לאחר הרכישה, תסגור ג'נרל מוטורס קווי ייצור, תצמצם את מספר הדגמים ותסגור סוכנויות מכירה של קרייזלר על מנת לצמצם עלויות.

בשתי החברות סירבו להגיב על הידיעה.