אופנהיימר: טבע לא תתקשה לגייס את הסכום לרכישת באר

האנליסטים מעניקים לטבע מחיר יעד של 58 דולר למניה, המשקף פרמיה של כ-44% לעומת מחיר המניה בשוק ; צופים כי תציג ב-2009 רווח על בסיס Non-GAAP של 2.95 דולר למניה

בבית ההשקעות פירסמו היום (א') סקירה מעודכנת על מניית ענקית הגנריקה טבע , לקראת הצבעת בעלי המניות של חברת באר על הרכישה.

האנליסטים באופנהיימר מעניקים לטבע מחיר יעד של 58 דולר למניה, המשקף פרמיה של כ-44% לעומת מחיר המניה בשוק. כן צופים כי בהסתמך על מחיר היעד, טבע תציג ב-2009 רווח על בסיס Non-GAAP של 2.95 דולר למניה.

כזכור, כשטבע הודיעה על רכישת באר לפני כשלושה חודשים, היא הודיעה שבכוונתה להשלים את העסקה עד סוף השנה. אחד השלבים בדרך להשלמת העסקה הוא אסיפת בעלי המניות של באר, בה יתבקשו המשקיעים לאשר את הרכישה.

בשבוע שעבר פירסמה באר את הזימון לאסיפה, והיא תתקיים ב-21 בנובמבר בניו ג'רסי. במכתב ששלח מנכ"ל באר, ברוס דאוני, הוא קרא לבעלי המניות להצביע בעד העסקה. באר היא חברת התרופות הגנריות הרביעית בגודלה בעולם, וטבע, שהיא החברה הגנרית הגדולה ביותר, תשלם עבורה סכום שקרוב ל-9 מיליארד דולר (כולל חוב).

האנליסטים אמיר ארגמן ואביבית מנה-קליל, בסקירתם מהיום, מעריכים כי תוצאות ההצבעה יהיו חיוביות ויביאו לאישור הרכישה, ואף יהוו השפעוה חיובית על המניה של טבע. באופנהיימר מעריכים כי לא קיימת הסתברות גבוהה לשינוי תנאי העסקה.

בבית ההשקעות מעריכים כי לא תהיה בעיה לטבע לגייס את הסכום הנדרש לקיום העסקה. מדובר בסכום של כ-2.7 מיליארד דולר, המתבסס על עסקה כוללת של 7.5 מיליארד דולר. הגיוס צפוי להתבצע סמוך לסגירת העסקה, בסוף 2008.

אי.בי.אי: טבע תצטרך לגייס "רק" 3.5 מיליארד דולר

האנליסטים נועה ויסברג ויובל זעירא מבית ההשקעות אי.בי.אי, מעריכים כי טבע תצטרך לגייס עבור רכישת באר, 3.5 מיליארד דולר בלבד. מעריכים כי החברה תגייס את הסכום באג"ח ובאג"ח להמרה, בצורה שתמקסם את הרווח הנקי של טבע לאורך זמן. כן מעריכים באי.בי.אי כי טבע תבצע את הגיוס רק בתחילת 2009, למרות שהעסקה תושלם לפני סוף 2008.

[להמלצות אנליסטים]