"לא אשאר במקום שבו לא רוצים אותי"

ינקי מרגלית, מנכ"ל אלדין, ימריא היום בלילה כדי לשכנע משקיעים מוסדיים להתנגד להצעת הרכישה של קרן וקטור ; לפני הצ'ק אין, כינס הבוקר מרגלית מסיבת עיתונאים במשרדי החברה, הציג יעד מכירות ל-2010, השתדל שלא לדבר על וקטור, ונותר אופטימי כהרגלו

מאבק השליטה בחברת אבטחת המידע הישראלית אלדין נכנס, כך נדמה, לישורת האחרונה. מייסד ומנכ"ל החברה, ינקי מרגלית, מתעד לטוס היום בלילה לארה"ב, על מנת להיפגש עם המשקיעים המוסדיים הגדולים, בניסיון כמעט אחרון לשכנע אותם להתנגד למכירת החברה. ערב נסיעתו לארה"ב כינס מרגלית הבוקר מסיבת עיתונאים במטה החברה בפתח-תקווה, במטרה להציג את יעד ההכנסות החדש והאגרסיבי של אלדין לשנים הקרובות, וגם להציג את המסר החדש והמפויס שלו לגבי ניסיון ההשתלטות של קרן וקטור, קרן פרייבט אקוויטי מסאן-פרנסיסקו.

"המסר שלנו הוא מאוד לא לוחמני, מאוד ענייני, בחברה יש בעלי מניות והם יצטרכו לקבל החלטה בקרוב", הבהיר מרגלית. "מטבע הדברים, אני מאמין שהחברה שווה הרבה יותר ממה שהציעו לה עד היום, אבל הדעה האישית שלי פחות חשובה כרגע. אני אנסה לשכנע את בעלי המניות האחרים, אבל בסופו של דבר הם יצטרכו לקבל את ההחלטה". מי שיכריע את גורל ניסיון ההשתלטות, אומר מרגלית, תהיה קבוצה קטנה של 5-6 גופים מוסדיים.

אלדין, שהפתיעה ביום חמישי האחרון עם תוצאות טובות לרבעון השלישי ועם העלאת התחזיות השנתיות, פרסמה בסוף המסחר של אותו היום הודעה המאשרת את חשיפת "גלובס" מהשבוע שעבר, לפיה קרן וקטור העלתה את הצעתה. בכפוף להשלמת בדיקת נאותות, הודיעה הקרן כי היא מציעה 14.5 דולר למניה, 201 מיליון דולר עבור החברה כולה.

מביט אל 2010

שני הצדדים, כך נזכיר, הסכימו לא מזמן על מעין "הפסקת אש", שאמורה להימשך עד סוף החודש. עד אז, הסכימה וקטור להימנע מרכישת מניות נוספות בשוק, ואילו אלדין התחייבה שלא להנפיק מניות עבור גורם שלישי, שישנה את מפת השליטה בחברה.

"אשתדל לדבר לא רק על וקטור", פתח מרגלית את דבריו, ועבר להציג את המומנטום העסקי שבו נמצאת אלדין, לאחר שפתחה את השנה עם שתי הנמכות של תחזיות שנתיות, קודם להעלאת התחזיות מיום חמישי. "אלדין היא חברה שיודעת לעצור ולהמציא את עצמה מחדש בתקופות מסוימות של השקעה אינטנסיבית", הסביר מרגלית.

הגדלת ההשקעות של אלדין כללה גם מסע רכישות. שלוש רכישות ביצעה החברה השנה, ולאחר השלמתן נותרו לאלדין בקופה 8.8 מיליון דולר בלבד. לדברי מרגלית, הרכישות האחרונות הן צעד הכרחי להשגת היעדים החדשים של אלדין לשנתיים הקרובות. מרגלית גם חשף את היעד אותו מציבה היום אלדין - הכנסות של 250 מיליון דולר בשנת 2010.

"המשימה שלנו היא להיות אחת מעשר חברות אבטחת ה-IT המובילות בעולם", הכריז מרגלית. "וזה אפשרי מהסיבה הפשוטה שהחברות האלה הולכות ומתמעטות, עם מגמה של קונסולידציה בעולם הזה, ועם חברות אבטחה שמתמזגות עם חברות של שירותים ותשתיות. אני אומר שעדיין יש מקום לחברות אבטחה עצמאיות".

*אם יש קונסולידציה בתחום, לא עדיף להתמזג עם SafeNet?

"בוודאי שבמחיר מסוים יש הרבה הגיון במיזוג. השאלה היא באיזה אופן, עם אילו מוצרים, ואיזה ערך זה ייתן לבעלי המניות. בכל מקום שבו יש תחרות ישירה בינינו לבין SafeNet אנחנו מנצחים אותם בשוק. לפני 10 שנים הם היו גדולים מאתנו פי 10 ב-DRM (רישוי תוכנות וניהול זכויות דיגיטליות, ד.ש.), והיום אנחנו גדולים מהם פי 1.5. אנחנו פשוט זורקים אותם מהשוק בתחום הזה".

"זה לא אישי"

*האם שקלת להכניס שותפים חדשים לחברה, שידללו את וקטור וימנעו את ההשתלטות?

"קודם מחליטים אם בעלי המניות מאמינים או לא באסטרטגיה ובהנהלה הנוכחית. אם הם מאמינים, אז יכול להיות שבאמת צריך להכניס שותף חדש, או לגייס כסף באיזושהי צורה כדי למלא ת הקופה. אבל אם בעלי המניות מעוניינים למכור, אז אני לא חושב שלנסות להכניס שותף כנגד המשקיעים הקיימים יהיה צעד חכם".

*הקמת את החברה בגיל מאוד צעיר. מה תעשה אם היא תימכר לבסוף? תישאר בחברה הממוזגת?

"זה לא נושא אישי שלי. אולי לפני כמה חודשים ראיתי את זה כאישי, ובינתיים אולי התבגרתי או השתניתי והפנמתי כמה דברים. יש בעלי מניות אחרים בחברה, הם שותפים שלי, ואנחנו יכולים לספק להם אינפורמציה כדי שיקבלו את ההחלטה הנכונה. אני כן יכול להגיד שלא אשאר במקום שלא רוצים אותי בו. אם בעלי המניות יחליטו שהם מאמינים באסטרטגיה שאני מוביל אז אשאר כאן. ואם לא, אז מישהו אחר יוביל את החברה".