ביהמ"ש הוציא צו פירוק לחברת אמירים הנדסה ושיווק שבבעלות יצחק תמיר

בקשת הפירוק הוגשה במארס ע"י החברה הגרמנית KONTRON EMBEDDED COMPUTERS, העוסקת בייצור מכשירי מחשב מוכללים, בטענה לחוב של 1.4 מיליון שקל שאמירים מסרבת לשלם

בבית המשפט המחוזי בתל-אביב ניתן צו לפירוק חברת אמירים הנדסה ושיווק שבבעלות יצחק תמיר, מנכ"ל חברת קוקה קולה ישראל. בקשת הפירוק הוגשה במארס על-ידי החברה הגרמנית KONTRON EMBEDDED COMPUTERS, העוסקת בייצור מכשירי מחשב מוכללים. זאת, בטענה לחוב של 1.4 מיליון שקל, שאמירים מסרבת לשלם.

בינואר 2008 ניתן פסק דין לטובת החברה הגרמנית בהסכמת אמירים לתשלום החוב. בבקשת הפירוק נאמר כי ימים ספורים לאחר מתן פסק הדין התברר כי אמירים היא חדלת פירעון, ולבקשת בנק איגוד מונתה לה כונסת נכסים קבועה, שהודיעה כי סך חובותיה מסתכמים בכ-6 מיליון שקל.

החברה הגרמנית טענה עוד כי נודע לה שאמירים פיטרה את כל עובדיה, הפסיקה את פעילותה והתקשרה בהסכם עם חברת אי.פי.אס.טק. במסגרת ההסכם מכרה לה אמירים את כל זכויותיה וחובותיה, לפי חוזים עם לקוחותיה בתחום התעשייתי והצבאי בתמורה שהינה לא בתנאי שוק, ובכך הבריחה את כל נכסיה והכנסותיה העתידיות לצד ג'.

אמירים עסקה במתן פתרונות של מערכות משובצות מחשב ותקשורת וביצעה פרויקטים שונים בתחום של אספקה, הטמעה ותמיכה של מוצרי חומרה. (פש"ר 1446/08).