שבוע לפני קריסת רב-בריח קיבל אורי בחרי 300 אלף שקל מהקריה האקדמית קריית-אונו

כך עולה מבקשה לחשיפת מלוא פרטי ההלוואה שהוגשה לביהמ"ש ע"י עו"ד גיורא רובננקו, המנהל המיוחד בפשיטת-הרגל של בחרי

ערב קריסת רב-בריח קיבל המנכ"ל אורי בחרי הלוואה בגובה של 300 אלף שקל מ"הקריה האקדמית קריית-אונו" - כך עולה מבקשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לחשיפת מלוא פרטי ההלוואה, שהגיש הבוקר (ד') עו"ד גיורא רובננקו, המנהל המיוחד בפשיטת-הרגל של בחרי.

מהבקשה עולה, כי ב-28 באפריל נחתם הסכם הלוואה ובאותו יום קיבל בחרי מהקרייה האקדמית קריית-אונו סכום של 300 אלף שקל, באמצעות בנק מרכנתיל. הקריה האקדמית היא עמותה, ולא ברור מה הניע אותה להעניק לבחרי את ההלוואה.

ההלוואה נלקחה שבוע לפני קריסת קבוצת רב-בריח והגשת הבקשה של בחרי להקפאת הליכים. תנאי החזר ההלוואה מיוחדים במינם: היא היתה אמורה להיפרע ב-5 תשלומים שווים תוך פחות מ-30 יום, מ-25 במאי עד 1 ביוני.

על-פי הבקשה שהוגשה לשופטת ורדה אלשיך, מתוך ה-300 אלף דולר שהועברו לבחרי, 125 אלף שקל הוכנסו לאחת מקבוצות רב בריח, ואילו 175 אלף שקל נמסרו לבחרי אישית.

עד כה לא ברור מה נעשה בסכום זה. עו"ד רובננקו מציין, כי פניותיו לבחרי לקבל מידע על ההלוואה ונסיבות הענקתה לא נענו עד כה, ועל כן הוא מבקש כי בית המשפט יורה לבחרי למסור דו"ח על נסיבות ההלוואה והשימוש שנעשה בכסף. חובותיו האישיים של בחרי מוערכים בעשרות מיליוני שקלים. (פש"ר 1977/08).