סקר: צפויה עלייה קטנה במיוחד בשיעור הקניות המקוונות בתקופת החגים בארה"ב

עפ"י סקר של חברת פורסטר, השנה צפויה להירשם עלייה של 12% בלבד בקניות באמצעות האינטרנט - שיעור המהווה את העלייה השנתית הקטנה ביותר מאז החל המעקב אחר התחום

בסקר שפורסם אתמול (ג') על-ידי חברת סקרי השוק פורסטר, מתברר כי השנה צפויה להירשם עלייה של 12% בלבד בקניות באמצעות האינטרנט. שיעור זה מהווה את העלייה השנתית הקטנה ביותר מאז החל המעקב אחר התחום. על-פי הסקר, כשליש מהצרכנים המבצעים קניותיהם באמצעות האינטרנט יוציאו בחודשים נובמבר-דצמבר השנה פחות כסף משהוציאו באותה התקופה בשנה שעברה.

"העלייה במחירי מוצרי הצריכה, הפיקוח ההדוק יותר על האשראי ושיעור הפיטורין הגדל והולך במשק גורם ללחץ כלכלי, שמצריך הנמכה של תחזיות מחזורי העסקים בתקופת החגים השנה", נכתב בסקר.

תחזיות ההכנסות של העסקים השנה יוצרים ציפיה דרוכה בוול סטריט מכיוון שאלו מהווים כ-40% מהרווח השנתי של הקמעונאים בין אם באמצעות האינטרנט ובין אם לאו.

ההכנסות מקניות באמצעות האינטרנט השנה צפויים לגדול עד ל-44 מיליארד דולר, כאשר כחמישית מהצרכנים המקוונים צפויים דווקא להגדיל את נתח הקנייה שלהם באמצעות האינטרנט. פלח שוק קטן יותר של צרכנים שמבצעים לראשונה את קניותיהם באמצעות האינטרנט עשוי גם הוא לתרום לעלייה הקטנה הצפויה במכירות.

ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון, צפויה לפרסם את תחזית ההכנסות שלה לחגים בשבוע הבא. מתחרתה העיקרית, eBay, פרסמה בשבוע שעבר תחזית מתונה הצופה הכנסות נמוכות יחסית.

עם זאת ציינו עורכי הסקר כי המכירות המקוונות נמצאות במצב טוב יחסית לעומת המכירות שלא באמצעות האינטרט שם צפוי גידול של 2.2% בלבד לעומת השנה שעברה. מכירות מקוונות מהוות כ-6% מסך המכירות הכולל של מוצרי צריכה בארה"ב.

יותר ממחצית הצרכנים שהשתתפו בסקר ציינו כי משלוח המוצרים ללא עלות כספית עשוי להיות גורם שיעודד אותם לבצע את קניותיהם באמצעות האינטרנט, אולם עורכי הסקר ציינו כי למרות שמשלוח חינם לבית הלקוח צפוי להיות אמצעי מכירות שכיח ביותר השנה, דווקא שכיחותו היא שעלולה לפגוע ביעילותו כמקדם מכירות.