רשמית: ארה"ב ביקשה להסגיר לידיה את האחים אברג'יל

כך הודיעה היום הפרקליטות במהלך דיון בבקשה להארכת מעצרם ; במהלך הדיון אמר מאיר אברג'יל לשופט: "תשפטו אותנו כבר עכשיו לגזר דין מוות"

כעת זה רשמי: ארה"ב הגישה לישראל בקשת הסגרה בעניינם של האחים יצחק ומאיר אברג'יל. כך הודיעה היום (ד') הפרקליטות במהלך דיון בבית המשפט בבקשה להארכת מעצרם. בתום הדיון האריך בית המשפט את מעצרם של האחים אברג'יל ו-3 חשודים נוספים ב-6 ימים.

במהלך הדיון, אמר מאיר אברג'יל לשופט: "תשפטו אותנו כבר עכשיו לגזר דין מוות". כאשר נציג המחלקה הבינלאומית בפרקליטות ביקש להאריך אל מעצרם ב-10 ימים, הגיב אברג'יל בזעם על הבקשה ואמר לשופט: "תן להם 20 יום. 10 ימים לא מספיקים להם".

נציג הפרקליטות, עו"ד גלעד סממה, אמר בדיון, כי בקשת ההסגרה מארה"ב, שהגיעה למשרד המשפטים ביום שני בבוקר, מכילה כ-1,500 עמודים. "לאחר שהתקבלה בקשת ההסגרה עברנו על כל המסמכים ונערך דיון בלשכת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע להסגרה", הוא ציין, "לאחר הדיון שנערך אצלו חתם היועץ המשפטי על הבקשה ואנו מבקשים הארכת מעצר של 10 ימים. זהו הזמן המינימלי, ואנו זקוקים לזמן הזה".

יצחק אברג'יל מואשם במסגרת כתב האישום האמריקני בעבירות רצח, סחר בסמים, הלבנת הון, סחיטה באיומים ועמידה בראש ארגון פשע. לאחר הדיון אמר פרקליטו, עו"ד שרון נהרי: "אנו שמחים שהמעצר הוארך רק ב-6 ימים, ומקווים שבימים הקרובים הכל יתברר כבלון נפוח".

פרקליטיו של מאיר אברג'יל, עוה"ד איילת אפיק חכמון ואבי עמירם, טענו כי אין שום הצדקה להסגרתו ואין ראיות שהוא קשור לתיק הזה. "אם היה למאיר שם משפחה אחר, כלל לא היה מוגש נגדו כתב אישום", טענו.