"ישראל היום" הוריד את תפוצת העיתון ב-40%

החינמון, המחולק מזה למעלה משנה בכ-250 אלף עותקים, הוריד את התפוצה במהלך השבוע האחרון ל-150 אלף עותקים ביום ; בעיתון טוענים כי מדובר במהלך מתוכנן לתקופת החגים

החגים או ההפסדים? החינמון "ישראל היום" שבבעלות המיליארדר שלדון אדלסון, המחולק מזה למעלה משנה בכ-250 אלף עותקים, הוריד את התפוצה במהלך השבוע האחרון ל-150 אלף עותקים ביום, ירידה של כ-40% - כך נודע ל"גלובס".

גורמים ב"ישראל היום" מסרו ל"גלובס" כי הירידה בתפוצת העיתון נוסעת מהחלטה יזומה, בשל תקופת החגים שמורידה את כמות הנוכחות במקומות עבודה, כמו גם בצמתים המרכזיות.

"הקטנת ההפצה בחול המועד נעשתה לנוכח הקטנת הנוכחות במקומות עבודה, בהם מחולק העיתון גם בשל חופשות מאורגנות. הורדת כמות ההפצה בחול המועד נעשתה על-פי תכנון מראש, ומהשבוע הבא, עם סיום הגשרים, נחזור לכמות רגילה. במקביל, נמשכת ההערכות של 'ישראל היום' להוצאת גיליון סוף שבוע של 'ישראל היום' בימי שישי", נמסר מהחינמון.

כפי שפורסם ב"גלובס", "ישראל היום" עומד להקדים את תוכניותיו ולצאת במהדורת יום שישי כבר במהלך התקופה הקרובה. על-פי התכנון, היקף מהדורת יום שישי יהיה כפול ממהדורות אמצע השבוע, הכוללות כיום כ-48 עמודים (לעיתים 40 עמודים, בכפוף לכמות הפרסומות בעיתון).

יש לציין כי הרחבתו של עיתון יומי, גובה הוצאות רבות מצד הבעלים - אדלסון, שלא נהנה משנה פיננסית מוצלחת במיוחד. על-פי הערכות "פורבס", במהלך השנה האחרונה הפסיד אדלסון 13 מיליארד דולר. *