תביעת שכ"ט בסך 9.5 מיליון שקל נגד סאני קאהן בגין רכישת ומכירת מתחם עלית בר"ג

משרד עוה"ד שפיגלמן, קורן, ברק, זמיר, שייצג את קאהן בעסקאות, טוען כי לא שולם לו שכר-טרחה בגינן

משרד עוה"ד שפיגלמן, קורן, ברק, זמיר ושות' הגיש לבית המשפט המחוזי תביעת שכר טרחה בסך 9.5 מיליון שקל נגד חברת קרסנט הייטס האמריקנית ונגד בעליה, המיליארדר סאני קאהן. זאת, בטענה כי לא שולם למשרד שכר הטרחה בגין עסקאות הרכישה והמכירה של מתחם בית החרושת עלית ברמת-גן וקידום פרויקט עלית.

לטענת המשרד, קהאן, תושב ישראל לשעבר, הוא שעמד מאחורי הפרויקט והתחייב באופן אישי, כי שכר טרחת המשרד בגין השירותים המשפטיים יהיה 1.5% מהתקבולים הצפויים בפרויקט. לבקשת המשרד, הורה ביהמ"ש במעמד צד אחד להטיל צו עיקול זמני על כספי הנתבעים עד לגובה סכום התביעה.

בכתב התביעה נטען כי המשרד ייצג את הנתבעים בעסקת הרכישה במארס 2006 של מתחם עלית, שהיה בבעלות שטראוס, תמורת 44 מיליון דולר. לאחר החתימה על הסכם הרכישה עמל המשרד במשך חודשים ארוכים על ייצוג הנתבעים בכל הנוגע להסכמי המימון בהיקף של עשרות מיליוני דולרים מול בנק הפועלים ולאחר מכן בהסכמים מול הבנק למיחזור המימון הבנקאי. כמו כן, נטען כי המשרד העניק שירותים משפטיים נוספים לנתבעים לשם קידום פרויקט עלית וליווה את ההליכים התכנוניים בקשר עם המקרקעין.

לדברי המשרד, בהמשך הוא טיפל, לבקשת הנתבעים, במכירת מקרקעי הפרויקט לחברת אזורים. בנובמבר 2007 נחתם החוזה למכירת פרויקט עלית לאזורים ברווח אדיר תמורת סך של כ-80 מיליון דולר. לטענת המשרד, לאחר שהושלמה עסקת המכר הוציאו אותו הנתבעים מהתמונה וניתקו עימו מגע בלא ששילמו לו את שכר הטרחה.

בכתב התביעה מודגש כי השותפים ועורכי הדין במשרד השקיעו עמל רב במשך 3 שנות עבודה בליווי הנתבעים ובמתן שירותי משפטיים מקצועיים ומסורים בנוגע לרכישת מקרקעי פרויקט עלית, מימון הפרויקט, תיכנונו וקידומו ובסופו של יום מכירת מקרקעי הפרויקט ברווח אדיר. זאת, מבלי ששולמה להם כל תמורה. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2086/08).