רבוע כחול תשקיע 30 מיליון שקל ברשת הארד דיסקאונט חדשה

תת-הרשת החדשה תחליף חלק גדול מסניפי שפע שוק ומגה ; תמנה לכל היותר 36-38 סניפים, ותהווה כשליש מכלל השטח המסחרי של רבוע כחול

מותג תת-הרשת החרדית, שפע שוק, ימשיך לפעול במגזר החרדי בעיקר, אולם יתר סניפי תת-הרשת יוסבו למותג תת-רשת הארד דיסקאונט חדשה, שתשיק רבוע כחול בחודש דצמבר הקרוב.

מהודעת החברה לבורסה עולה כי בכוונת רבוע כחול להשקיע סכום של 30 מיליון שקל בהשקת תת-הרשת החדשה, שתמנה לכל היותר 36-38 סניפים ותהווה כשליש (120 אלף מ"ר) מכלל השטח המסחרי של רבוע כחול. פרט לסניפי שפע שוק, גם חלק מסניפי מגה יוסבו לפורמט של תת-הרשת החדשה.

מדובר למעשה ברשת ארצית שכ-27 סניפים מתוכה ישתרעו על כ-4,000 מ"ר כל אחד, ושאר הסניפים ישתרעו על שטח קטן יותר. התוכנית קרמה עור וגידים ברשת עוד לפני פרוץ המשבר הכלכלי הנוכחי, אבל עיתוי השקתה, בדצמבר הקרוב, ייתן לרבוע כחול כלים להתמודד טוב יותר עם התחרות ההולכת וגוברת בשוק בצל המשבר הכלכלי.

יצוין כי מחזור המכירות של רשת שפע שוק מהווה כ-19% מכלל מחזור המכירות של רבוע כחול. עיקר סניפי הרשת המונה היום 46 סניפים, פועלים במגזר החילוני, אולם חרף זאת, הרשת מאופיינת בכשרות גבוהה, דבר המגביל את תמהיל המוצרים ברשת. מעבר לתמהיל המוצרים, הסבת הסניפים תעניק לרבוע כחול הנחת ספקים למשך מספר חודשים ותסייע לרבוע כחול בהתמודדותה מול רשתות הדיסקאונט וההארד דיסקאונט של שופרסל, לרבות הרשת החדשה "יש", שהושקה בחודש אוגוסט האחרון.