אולמרט: "מי שקורא לפגיעה בחיילי צה"ל - מקומו בבית-הסוהר"

ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה: "מן הטעם הטוב שהישיבה הזאת תהיה כמה שפחות עמוסה בנושאים שמטבע הדברים כבר יתאימו לסדר היום של הממשלה שתקום"

ראש הממשלה בפועל, אהוד אולמרט, פתח היום (א') את ישיבת הממשלה באומרו: "אתמול הודיעה לי מ"מ ראש הממשלה ושרת החוץ על ההחלטה שלה להיפגש הערב עם הנשיא ולהודיע לו שהיא החליטה שבתנאים הנוכחיים היא איננה מתכוונת להמשיך לפעול להקמת ממשלה והיא תפעל להקדמת הבחירות. זאת הייתה הודעה לא משמחת אבל היא נסמכת על שיקול דעתה ועל המסקנות שהיא הגיעה אליהן, מ"מ ראש הממשלה, וכמובן שזה ישפיע על סדר היום הציבורי בתקופה הקרובה".

יש לציין כי אולמרט לא צפה שיהיה עליו לנאום בפתח ישיבת הממשלה ובמפלגת קדימה קיוו שלבני היא זו שתנאם את נאום הבוקר לפתיחת הישיבה.

"ישיבת הממשלה של היום נקבעה מלכתחילה מתוך מחשבה שאנחנו עומדים על סף הקמת ממשלה חדשה", אמר ראש הממשלה, "ואני חשבתי שמן הראוי מהטעם הטוב, שהישיבה הזאת תהיה כמה שפחות עמוסה בנושאים שמטבע הדברים כבר יתאימו לסדר היום של הממשלה שתקום. בהתאם לכך היא נקבעה".

מושב הכנסת, ציין אולמרט, נפתח בדרך כלל בהודעה של ראש הממשלה שצריכה להיות הצגה של סדר היום הלאומי כפי שראש הממשלה רואה את זה לקראת מושב החורף, ובמצב דברים רגיל כך זה היה צריך להיות.

"אני הודעתי אתמול למ"מ ראש הממשלה שאין בכוונתי מחר לשאת נאום כזה. חשבתי שבנסיבות שנוצרו זה לא יהיה דבר נכון. הואיל וכך, אני אומר דברים קצרים בנושאים הכלכליים חברתיים ולא בנושאים שהם בהחלט עומדים ביסוד של מחלוקות רציניות בתוך הציבור הישראלי, דברים שימשיכו לעמוד בראש סדר היום הלאומי, אבל שבנסיבות האלה לא חשבתי שמן הראוי לומר אותם. היות וצריך להיערך לדברים האלה ימים מראש, אני חושב שזה היה נכון כשהודעתי על כך ליו"ר הכנסת כבר ביום חמישי האחרון".

בנוסף אמר אולמרט: "אני רוצה להתייחס למשהו שאני לא מכיר את כל פרטיו אבל ממה ששמעתי עליו הוא נראה לי חמור ביותר. אני מבין שבמהלך הלילה הייתה פעולה של כוחות הביטחון לפנות מאחזים או פעילויות שלא אושרו על ידי הגורמים המוסמכים לכך במערכות המדינה, ובעקבות זה במהלך הבוקר היו ראיונות ברדיו כולל התבטאויות חריפות וקיצוניות ביותר על ידי תושבים ביהודה ושומרון שכללו גם קריאה לבצע פיגועים באנשים שמילאו את חובתם על פי הוראת כוחות הביטחון ומערכת הביטחון כלפיהם. אני הנחיתי את שר המשפטים ואת השר לביטחון פנים לפעול מייד בקרב הגורמים השונים כדי להביא לנקיטה בכל האמצעים הדרושים נגד הגורמים שהתבטאו ככה. כל מי שהתבטא והוקלט בראיון רדיו, בוודאי ניתן לזיהוי".

"מי שמתבטא כך נגד חיילי צה"ל", אמר אולמרט, "מקומו הוא בבית סוהר ובהליכים משפטיים. אנחנו לא נגלה שום סובלנות כלפי אמירות כאלה וכלפי פעולות כאלה. נמאס לנו מהאלימות המילולית הזאת שמובילה או משפיעה על אלימות אחרת. התנסינו בזה בעבר, אני לא אתן יד בשום פנים ואופן שזה יימשך גם בעתיד ואנחנו נדאג בכל המערכות שלנו שהדבר הזה ייפסק מייד. אני עוד היום אשמע דיווחים, אני מניח שגם שר הביטחון ירצה לומר דברים בעניין, משר המשפטים ומהשר לביטחון פנים על הפעולות שנקטו המערכות לאכיפת חוק גם בפרקליטות וגם במשטרת ישראל כדי לגרום לכך שאנשים שכך מדברים נגד חיילי צה"ל ישלמו את מלוא המחיר על הדיבור הזה ולא בזמן דחוי אלא בזמן מיידי".