האם ההפסדים שספג אדלסון ישפיעו על החינמון "ישראל היום"?

לעת עתה נראה שלא ; עם זאת, על אף עלייה במספר העותקים, "ישראל היום" - המחולק חינם באמצע השבוע - טרם הגיע למספרים שנרשמו לפני כחודש ; ב"ישראל היום" מבהירים כי עד יום ג' תוחזר ההפצה למתכונת מלאה

האם המשבר העולמי וההפסדים הרבים שספג המיליארדר שלדון אדלסון ישפיעו על היקף התפוצה של העיתון "ישראל היום" שבבעלותו? לעת עתה נראה שלא. עם זאת, על אף עלייה במספר העותקים, "ישראל היום" - המחולק חינם באמצע השבוע - טרם הגיע למספרים שנרשמו לפני כחודש. היום (א') יצא החינמון בכ-200 אלף עותקים, זאת לעומת כ-150 אלף במהלך התקופה האחרונה, תקופת החגים, ולעומת 250 אלף עותקים כפי שהופצו במהלך השנה האחרונה. ב"ישראל היום" מבהירים כי עד יום שלישי תוחזר ההפצה למתכונת מלאה, קרי 250 אלף עותקים ביום.

ב"ישראל היום", להבדיל מעיתונים אחרים, מספר העותקים המודפסים מצוין בעמוד הראשון של העיתון מדי יום, ובאישור של רואה חשבון מוסמך, דבר שמאפשר מעקב על כמות העיתונים אשר אמורה להיות מופצת בכל יום נתון. במהלך התקופה האחרונה נרשמה ירידה של 40% במספר העותקים היומיים, דבר שנבע לטענת העיתון ממהלך יזום אותו קבעה הנהלת העיתון כתוצאה מתקופת החגים והירידה בכמות הנוכחות במקומות עבודה כמו גם בצמתים המרכזיים.

"הקטנת ההפצה בחול המועד נעשתה לנוכח הקטנת הנוכחות במקומות עבודה, בהם מחולק העיתון, גם בשל חופשות מאורגנות. הורדת כמות ההפצה בחול המועד נעשתה על-פי תכנון מראש ומשבוע הבא, עם סיום הגשרים, אנו נחזור לכמות רגילה. במקביל נמשכת ההיערכות של 'ישראל היום' להוצאת גיליון סוף שבוע של 'ישראל היום' בימי שישי", נמסר לפני כמה ימים מהחינמון.

יש לזכור שעל-פי הערכות, אחת הסיבות שבגללן החליט אדלסון להקים עיתון היא כדי לתמוך בליכוד בכלל ובמועמדותו של בנימין נתניהו לתפקיד ראש הממשלה בפרט. כעת המצב הפוליטי והבחירות הקרובות רק מקדמות את האמביציה של אדלסון לנסות ולהשפיע כמה שיותר בעניין זה.