מושב החורף הקצר בהיסטוריה ייפתח היום

לפי שעה לא ברור כמה זמן יימשך המושב, אך ככל הנראה הוא יארך בין שבוע ל-3 שבועות ; חברי הכנסת צפויים לשוב למשכן רק לקראת מאי, ויצאו שוב לפגרה בחודש יולי

מפגרת הקיץ לפגרת בחירות: לאחר פגרת קיץ של כשלושה חודשים צפויה היום (ב') הכנסת לפתוח את מושב החורף. אלא שהמושב, שהיה אמור להימשך כשישה חודשים ולהסתיים לקראת פסח, יתפזר הרבה קודם. לפי שעה לא ברור כמה זמן יימשך המושב, אך ככל הנראה הוא יארך בין שבוע לשלושה שבועות. חברי הכנסת צפויים לשוב למשכן רק לקראת מאי, ויצאו שוב לפגרה בחודש יולי.

בשל ההתרחשויות הפוליטיות והודעתה של יו"ר קדימה, ציפי לבני, לנשיא המדינה, שמעון פרס, כי לא צלחה במלאכת הרכבת הממשלה, צפוי הנשיא להודיע בתוך שלושה ימים, או לכל היותר בתוך 21 יום, על הליכה לבחירות כלליות.

הערב ב-17:30 צפויה לעדכן לבני את הנשיא כי לא הצליחה להרכיב ממשלה. לרשות הנשיא עומדים שלושה ימי התייעצות שבסופם שתי אפשרויות: הטלת משימת הרכבת הקואליציה על חבר כנסת אחר, שלרשותו יעמדו 28 ימים להרכיב ממשלה, או לחלופין, יודיע הנשיא ליו"ר הכנסת כי הוא אינו רואה אפשרות להקמת ממשלה. מרגע זה תחל ספירה של 21 יום שבהם יכול חבר כנסת להציג רשימה של 61 חברי כנסת שתומכים בו להקים ממשלה. אם לא יוגש מכתב כזה, יודיע הנשיא ליו"ר הכנסת על הליכה לבחירות והן צפויות להתקיים בתוך 90 יום. אפשרות אחרת היא חקיקת חוק לפיזור הכנסת.

חופשתם של חברי הכנסת, שהיתה אמורה להימשך שלושה חודשים בלבד, תוארך פי שניים, ואולי אפילו יותר, והח"כים עשויים לשוב למשכן רק אחרי פגרת הפסח.

הבחירות לכנסת אמנם ייערכו בפברואר או במארס 2009, אולם המשאים והמתנים להרכבת הקואליציה החדשה, שבדרך כלל אורכים כמה שבועות, ימשיכו את פגרת הבחירות עד השבעת הכנסת ה-18, כך שסביר להניח שהכנסת הבאה תושבע בטקס רב רושם רק בסביבות אפריל.