הכשרה ביטוח נערכת לגיוס אג"ח ולהנפקת זכויות

בדצמבר הקרוב תידרש החברה האם שלה לפרוע כ-60 מיליון שקל בגין תשלומי קרן וריבית באג"ח שהונפקו על ידה

הכשרה החזקות ביטוח , שבשליטת איש העסקים אלי אלעזרא, נערכת לקראת מהלכי גיוס הון בשתי הנפקות שנועדו לממן את פעילות החברה. בסוף השבוע שלחה החברה לבורסה שתי הודעות על מהלכים שביצעה בחודשים האחרונים, שעליהם נדרשה לדווח מחדש וכראוי על ידי רשות ניירות ערך, ולא מן הנמנע שהחברה תידרש לפרסום מחודש של אירועים נוספים.

זאת, על מנת להמשיך במהלכי החברה לאישור שני תשקיפים שבכוונתה לפרסם: האחד, להנפקת זכויות בהיקף מוגבל של מיליוני שקלים לבעלי המניות הקיימים, על משקל הזרמת הון שביצעה אלעזרא החזקות לחברה, כך שבעלי מניות המיעוט ישמרו על חלקם ולא ידוללו. התשקיף השני הוא להנפקה בהיקף רחב בהרבה של אג"ח סטרייט.

בדצמבר הקרוב הכשרה החזקות ביטוח, שמחזיקה בשליטה בהכשרה ביטוח, צריכה לפרוע כ-60 מיליון שקל בגין תשלומי קרן וריבית באג"ח שהונפקו על ידה. במסגרת זו, הודיעה הכשרה חברה לביטוח והכשרה החזקות ביטוח על כמה מהלכים שכבר בוצעו: הכרה בערבות אישית של בעל השליטה לכתבי התחייבות נדחים שהחברה הנפיקה לבנק הפועלים בעבר - כהון משני, כעסקה מזכה ללא תמורה, וכן אישור הזרמת הון בסך 15 מיליון להכשרה חברה לביטוח מהחברה האם, כהון ראשוני, במאי האחרון. בנוסף, קבלת ערבות מאלעזרא החזקות ומאלעזרא עצמו להלוואה בסך 10 מיליון שקל מבנק מזרחי-טפחות, שנלקחה בספטמבר האחרון לצורך רכישה חזרה של האג"ח.

על-פי ההערכות, הכשרה ביטוח תזדקק בתקופה הקרובה להזרמה של כמה מיליוני שקלים על מנת לעמוד בדרישות ההון של האוצר, לאחר שכבר בתום המחצית הראשונה של השנה נדרשה להזרמה שכזו על מנת לעמוד בדרישות המינימליות של האוצר. סיבה נוספת היא שהכשרה, בדומה ליתר חברות הביטוח, צפויה להציג המשך שחיקה בהון העצמי גם בדו"חות הרבעון השלישי, ללא שיש לה עודף בשורה זו בדו"חות.