תקיפה אמריקנית יוצאת דופן: מסוקים אמריקנים תקפו יעד באזור מעבר הגבול שבין סוריה לעיראק

כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית ; תושבים סוריים בקרבת המקום דיווחו על לפחות 8 הרוגים, ורשת אלג'זירה מדווחת כי חיילים אמריקניים גם ירדו מן המסוקים וביצעו קרב פנים אל פנים ; לפי שעה לא נמסר מגורם אמריקני רשמי כל אישור לידיעה, כך גם באשר לתגובה סורית רשמית

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

מסוקים של חיל האוויר האמריקני תקפו הערב יעד במזרח סוריה - כך מדווחת הערב (א') סוכנות הידיעות הסורית.

על פי הדיווח, לפחות שני מסוקים אמריקניים ביצעו תקיפה באיזור מעבר הגבול בין סוריה לעירק 'אבו כמאל', במחוז דיר א-זהור שבמזרח סוריה. תושבים סוריים בקרבת המקום דיווחו כי התקיפה כוונה כנגד מבנה מגורים, וכי במקום לפחות שמונה הרוגים, בהם אב, ארבעת בניו ושני פועלים שעבדו בסמוך.

רשת אלג'זירה מדווחת כי האמריקנים לא הסתפקו בתקיפה אווירית בלבד, וכי חיילים אמריקניים ירדו מן המסוקים שנחתו בשטח וביצעו קרב פנים אל פנים. בשלב זה לא ידוע מה היה יעד התקיפה. אחת ההערכות גורסת כי מדובר ביעד השייך לארגון הטרור העולמי אל-קאעידה.

לפי שעה לא נמסר מהפנטגון או מגורם אמריקני רשמי כל אישור לידיעה, כך גם באשר לתגובה סורית רשמית.

לפני כשנה ביצע חיל האוויר הישראלי תקיפה בעומק השטח הסורי, באזור דיר א-זהור. בתחילה הכחישה ישראל כי היא מעורבת בתקיפה, אולם מאוחר יותר הודיע צה"ל כי אכן מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו יעד בסוריה. בתקשורת העולמית דווח כי היעד שהותקף הוא מתקן החשוד כמתקן גרעיני סורי, שנבנה בידע ובסיוע צפון קוריאה. על פי הידוע, לא היו נפגעים בתקיפה זו.