טבע וחברות אחרות מקבלות החזרים על ההשקעות הכושלות ב-ARS; טבע קיבלה 100 מיליון דולר

טבע לא פרסמה מי החברה שניהלה עבורה את ההשקעה הכושלת ; גם ויסוניק דיווחה כי יוחזרו לה 100% מכספי ההשקעות שניהלה עבורה קרדיט סוויס

ה- ARS, אותו מכשיר פיננסי שהביא חברות רבות לבצע מחיקות אדירות והפך במשבר הנוכחי כמעט לקללה, יכול גם ליצור רווחים. הוא אולי לא תמיד יתרום משהו לתזרים המזומנים, ואולי בעידן משבר האשראי הנוכחי מכירתו רק תאזן הפסדים שנרשמו בגינו בעבר, אך יש אפשרות שהמילים 'ARS' ו'רווח' ייכתבו זו בצד זו.

חברת טבע הודיעה הבוקר (ב') כי הגיעה לההסכם פשרה עם חברה שניהלה חלק מהשקעותיה בתיק ה-ARS שבבעלותה. במסגרת הסכם הפשרה קיבלה טבע 100 מיליון דולר. טבע בתמורה ויתרה על נקיטת הליכים משפטיים. בשל התחיבות לשמירה על סדיות הודיעה טבע כי לא יפורסם מידע נוסף על הסכם הפשרה.

טבע תרשום את התשלום כהכנסת מימון חד פעמית, ולא תכלול את סכום הפשרה בדוחות הכספיים הלא מתואמים (NON GAAP) שתפרסם ברבעון השלישי של 2008.

טבע אינה החברה הישראלית היחידה שמצליחה לקבל את כספה בחזרה. גם חברת ויסוניק הדואלית פרסמה היום כי יוחזרו לה 100% מכספי ההשקעות אותם ניהלה בעבורה קרדיט סוויס, בהיקף של 3.2 מיליון דולר במזומן. עד כה קיבלהויסוניק 2.6 מיליון דולר ואתהתרהבהיקף של 06 מליון דולר נוספים צפויה החברה לבל מקרדיט סויס ב-5 בנובמבר.

אתמול נודע כי גם אינקרדימייל הצליחה לכופף את קרדיט סוויס, לאחר קרדט סוויס רכש חזרה מהחברה ARS שקנה עבורה ב-5 מיליון דלר. מדובר באותם ניירות ערך שאת שוויים מחקה החברה באופן מלא ברבעון הרביעי אשתקד. בעקבות המכירה תרשום החברה ברבעון הרביעי רווח חד פעמי, בנטרול הוצאות משפטיות, של 4.8 מיליון דולר.