ואוליה הצרפתית תשקיע כמיליון דולר במחקר חדש של ביה"ס למדעי הים והסביבה במרכז האקדמי רופין

המטרה לאפשר זיהוי מהיר של חיידקים צואתיים ומזהמים נוספים בחופי הרחצה ; להערכת ואוליה, תוצאות המחקר יעניינו גופים רבים בעולם המתמודדים עם ניטור חופים

ואוליה, חברת המים הגדולה בעולם, תשקיע כמיליון דולר במחקר חדש של ביה"ס למדעי הים והסביבה במרכז האקדמי רופין, שמטרתו לאפשר זיהוי מהיר של חיידקים צואתיים ומזהמים נוספים בחופי הרחצה.

ואוליה אחראית על ניטור זיהומי חיידקים בכ-70 חופי רחצה ברחבי צרפת ומכאן העניין הרב שלה במחקר. להערכת ואוליה, תוצאות המחקר יעניינו גופים רבים בעולם המתמודדים עם ניטור חופים. יש לציין שזה המחקר המשותף הראשון של ואוליה ורופין.

במרכז המחקר - ניסיון לפתח שיטה מדוייקת לזיהוי חיידקים צואתיים, שתתאים לקריטריונים החדשים של משרדי הבריאות באירופה שהוחמרו בשנים האחרונות. השיטה מסתמכת על מחקר שביצע דיקן ביה"ס למדעי הים של המרכז האקדמי רופין, פרופ' אדם פרידמן, שמצא דרך מהירה לזהות חיידקים על-פי הגורם התורשתי שלהם.

פיתוח השיטה יאפשר לאתר את החיידקים במהירות, לבדוק מתי ארע הזיהום, את עמידות החיידקים וחשוב לא פחות, עד מתי ישרדו בתנאי הים. לחיזוי מות החיידקים במי הים חשיבות רבה, שכן הוא יאפשר לאחראים על החוף לקבוע מתי ניתן לפתוח אותו מחדש לרחצה.

לדעת החוקרים, בתום המחקר הם יצליחו לפתח מתקן שניתן יהיה להציבו בחוף או במעבדה ניידת שיתריעו במהירות על קיום החיידקים.