צוות מיוחד ברשות המסים יגבש צעדים להתמודדות עם המשבר הכלכלי

הצוות, שבראשו יעמוד מנהל הרשות יהודה נסרדישי, ימליץ על מהלכים שיקלו על ציבור העוסקים העלולים להיקלע למצוקה תזרימית בתשלומי המסים ; כמו כן ימליץ הצוות על מהלכים להגברת הגבייה והאכיפה בשטח

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הקים צוות מיוחד שיגבש המלצות וצעדים להתמודדות עם המשבר הכלכלי. כך נודע ל"גלובס". נסרדישי הודיע על כך אתמול (א') בישיבת הנהלת רשות המסים.

רשות המסים מתמודדת עם צפי לירידה משמעותית במסים לשנת 2008, בהיקף של כ-3-4 מיליארד דולר לעומת האומדן.

הצוות, שבראשו יעמוד נסרדישי עצמו, ימליץ על מהלכים שיקלו על ציבור העוסקים העלולים להיקלע למצוקה תזרימית בתשלומי המסים; בד בבד, ימליץ על מהלכים להגברת הגבייה והאכיפה בשטח. סנונית ראשונה בנושא היא מבצע הצפוי להתקיים בימים הקרובים באזור תל-אביב.

בין היתר יעסוק הצוות בדרכים אפשריות לייעול המאבק בתופעת החשבוניות הפיקטיביות - תופעה שגורמת להפסד מס למדינה של מיליארדי שקלים בשנה. בתחילת השנה הוקם כבר צוות ייעודי לנושא זה, ובימים אלה הוא מצוי בשלבים מתקדמים של גיבוש המלצות לדרך המתאימה למאבק בתופעה.

בצוות יהיו חברים סמנכ"לים ברשות המסים: סמנכ"ל בכיר לאכיפת הגבייה, זאב פורת; סמנכ"ל בכיר לתכנון ומדיניות, בועז סופר; סמנכ"ל בכיר לחקירות ומודיעין, אבי ארדיטי; סמנכ"ל בכיר מקצועית, גידי בר-זכאי; וסמנכ"ל בכיר לשומה וביקורת, אהרן אליהו.