בעוד שבוע: "גלובס" יפרסם את רשימת הסטארט-אפים המבטיחים ל-2008-2009

זו השנה הרביעית ברציפות שבה נבחרות החברות ; ההכרזה - בכנס הג'רני במסגרת דיון שינחה ישראל מקוב

בעוד שבוע בדיוק יפרסם "גלובס" את רשימת 10 חברות הסטארט-אפ המבטיחות לשנת 2008-2009. פרסום שמות הזוכות יהיה בפאנל שינחה מנכ"ל טבע לשעבר ויו"ר גיוון אימג'ינג, ישראל מקוב, במסגרת כנס הג'רני השנתי של ארנסט אנד יאנג, ו"גלובס", שיתקיים ב-3 בנובמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. הדיון שינחה מקוב יהיה תחת הכותרת "האתגרים של חברות הסטארט-אפ בתקופה של משבר כלכלי".

זו השנה הרביעית ברציפות בה "גלובס" בוחר את 10 הסטארט-אפים המבטיחים של ההיי-טק הישראלי. הבחירה נעשית באמצעות שקלול הבחירות של שותפים בקרנות הון סיכון, מנהלי מרכזי פיתוח, אנג'לים ופעילים בולטים נוספים בתעשייה המקומית. הראיונות עם החברות המבטיחות יפורסמו ב"בלוגס", מגזין ההיי-טק השנתי של "גלובס", שיופץ ביום הכנס.

בשנה שעברה זכתה במקום הראשון ברשימה של "גלובס" חברת Optier בניהול ישראל מזין, שביצעה השנה סבב גיוס ענק בהיקף 63 מיליון דולר. אחריה דורגו ב-5 המקומות הראשונים טרנספארמה, שחתמה באמצע השנה הנוכחית על חוזה גדול עם ענקית התרופות אלי לילי; סטורוויז ואוברון, שכל אחת מהן גייסה בשנה האחרונה כ-20 מיליון דולר, וכן חברת אנזימוטק. ב-2006 דורגה ראשונה במקום הראשון חברת אקטימייז, שנרכשה באמצע השנה שעברה על-ידי חברת נייס תמורת 280 מיליון דולר, וב-2005 דורגה ראשונה חברת Mellanox, שהונפקה בתחילת 2007 בנאסד"ק לפי שווי של יותר מחצי מיליארד דולר.