חברת הזיקוק הגדולה בארה"ב, ואלרו דיווחה על ירידה של 9% ברווחי הרבעון; תוצאה טובה יותר מהתחזיות

הרווח בניטרול סעיפים חד פעמיים הסתכם ב-1.86 דולר למניה לעומת הצפי לרווח של 1.39 דולר למניה בלבד ; המניה נסחרת בעלייה של כ-7% בוול סטריט לאחר שבשנה האחרונה צנח מחירה בכ-78% ; החברה פרסמה תחזית להגדלת התפוקה בשנת 2009

חברת הזיקוק העצמאית הגדולה בארה"ב, ואלרו אנרג'י דיווחה היום (ג') על ירידה של 9% ברווחי הרבעון השלישי ל-1.15 מיליארד דולר. על אף הירידה ברווח, הרווח למניה עלה ל-2.18 דולר למניה לעומת 2.09 דולר למניה ברבעון המקביל וזאת בעקבות רכישה עצמית מאסיבית שביצעה החברה. המניה נסחרת בעלייה של כ-7% בוול סטריט. לאחר שבשנה האחרונה צנח מחירה בכ-78%.

התוצאות טובות בהרבה ממה שחששו האנליסטים. בניטרול סעיפים חד פעמיים הסתכם הרווח של החברה שבסיסה בסאן אנטוניו, טקסס ב-1.86 דולר למניה לעומת הצפי שהעריך כי החברה תפרסם רווח של 1.39 דולר למניה בלבד.

התוצאות החזקות באופן מפתיע משקפות את הירידה החדה במחירי הנפט הגולמי במחצית השניה של הרבעון השלישי, אשר מהווה את חומר הגלם של בתי הזיקוק, והירידה במחיר משפיעה לטובה על עלייה בשולי הרווח של החברה.

הכנסות החברה זינקו בכ-52% והסתכמו ב-36 מיליארד דולר, האנליסטים צפו כי ההכנסות יהיו גבוהות במקצת ויסתכמו ב-37.15 מיליארד דולר.

החברה פרסמה גם תחזית לשנת 2009 ממנה עולה כי החברה צופה כי השנה הבאה תיהיה שנה של שינויים גדולים, כאשר היא מתכננת פרוייקטים גדולים בשניים מבתי הזיקוק שלה בטקסס, אשר יגדילו את תפוקת בתי הזיקוק.