בר-און במליאת הכנסת: "לא נהסס להתערב בשוק במידת הצורך"

שר האוצר עקץ אץ בנימין נתניהו: "החינוך הולך לש"ס - אז אני שואל למה צריך להצביע למתווך? תצביעו ישר לש"ס, למה צריך לשלם למאכער?"

שר האוצר, רוני בר-און, מדבר ברגעים אלו במליאת הכנסת: "משנתו המדינית של הליכוד תסדר פה גיהנום ביטחוני. איזה נאום, איזו דרמה, איזה חזון, איזה עושר. הוא יסדר את הכלכלה ואת החינוך בישראל".

בר-און הוסיף ועקץ את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "הוא הבטיח פי שניים קצבאות ממה שש"ס יכולה לקבל במו"מ והוא לא הכחיש. הבוקר אנחנו מגלים שגם בחינוך יש לו עסק, המשרד יילך לש"ס".

"החינוך הולך לש"ס - אז אני שואל למה צריך להצביע למתווך? תצביעו ישר לש"ס, למה צריך לשלם למאכער?".

בנוגע לתופעה של בריחת מוחות לאוניברסיטאות בחו"ל לאוניברסיטאות: "אני לא מקבל את זה, אין לנו ויכוח על כסף אלא על השימוש. במשבר הזה יש הזדמנות גדולה - דווקא כשהעולם נמצא במקום שבו אנחנו לא נמצאים מבחינת המערבולת הכלכלית. דווקא עכשיו אנחנו צריכים לקנות חזרה את האנשים האלה, להביא אותם חזרה לפה, להשקיע במנוע הצמיחה הזה".

"ראש הממשלה אמר פה שהוא יסיים את המשבר - אם הוא יחליט זה על אפו וחמתו של משרד האוצר - אך הוא ראש הממשלה ואני רק אצטער. אם הכסף ילך רק לתחזוקה שוטפת ומשכורות, אז בעוד חודשיים נשמע שוב על המוחות והמדענים".

"המשבר הפיננסי הקשה בעולם משפיע וישפיע על המשק הישראלי", אמר השר. "הבנקים שלנו יציבים, והפיקוח הוא הדוק".

עוד אמר בר-און כי מדיניות הממשלה, שלא התערבה עד כה במשבר, הוכיחה את עצמה. עם זאת, הוא לא שלל התערבות במקרה הצורך, "לא נהסס, אבל נעשה זאת רק במקרים שבהם יוכח כשל שוק המחייב יוזמה שכזו".