העליון אישר לפעילי ימין קיצוני לקיים תהלוכה באום אל-פאחם

קיבל את עתירתם של ברוך מרזל ואיתמר בן-גביר ; השופט אדמונד לוי לנציגי הפרקליטות: "אתם זוכרים שאום אל-פאחם זה בשטח השיפוט של מדינת ישראל?"

בית המשפט העליון התיר היום (ד') לפעילי ימין קיצוני לקיים תהלוכת דגלים באום אל-פאחם. האישור לקיום ההפגנה ניתן בעקבות עתירתם של ברוך מרזל ואיתמר בן-גביר, שביקשו לקיים את התהלוכה באום אל-פאחם.

במהלך הדיון הביעה המשטרה את הסכמתה לעריכת המצעד במסלול אחר באום אל-פאחם ולא במרכז העיר. הפרקליטות הבהירה בדיון, כי החלופה שהציעה המשטרה מאוד סבירה והיא נותנת מענה, הן לצרכי העותרים והן לשמירה על הביטחון.

אולם, השב"כ סבר אחרת ואף המליץ בפני המשטרה לסגת גם מהצעת החלופה, לנוכח החשש שהאירוע יוביל להתלהטות יצרים, לא רק באום אל-פאחם, אלא גם במקומות אחרים.

בן גביר אמר כי בית המשפט החליט כבר בדיון הקודם כי המשטרה חייבת לתת לעותרים לצעוד בתחום אום אל-פאחם. הוא הדגיש כי אין להיכנע לאיומי הטרור והאלימות וכמו שבמצעד הגאווה יכלו להביא אלפי שוטרים לשמירת הסדר בירושלים, כך גם צריך לנהוג במקרה הזה.

במהלך הדיון העיר השופט אדמונד לוי לנציגי הפרקליטות: "אתם זוכרים שאום אל-פאחם זה בשטח השיפוט של מדינת ישראל?"

השופטים החליטו לכנס דיון סגור, בסיומו הוחלט לאשר את קיום תהלוכת פעילי הימין באום אל-פאחם, אך לא במרכז העיר. עוד סוכם להיענות לבקשת המשטרה לדחות את התהלוכה עד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות וזאת, לנוכח ההערכה שיהיה צורך להציב אלפי שוטרים לשמירת הסדר והביטחון במהלך התהלוכה.

באום אל-פאחם יצאו נגד ההחלטה ותושבים בעיר הזהירו: "הקטסטרופה כבר בדרך. זה לא טוב ולא בריא."

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, טען, כי בג"ץ העניק הכשר לפרובוקציה גזענית. הוא הזהיר, כי "נממש את זכותנו להגן על אום אל-פאחם בפני גזענים ופשיסטים".