אולמרט החליט: האוצר יעביר השנה למערכת ההשכלה הגבוהה 515 מיליון שקל - שנה"ל תיפתח כסדרה ביום א'

שר האוצר והממונה על התקציבים באוצר קיבלו בכעס את ההסכם ; בר-און לרה"מ: "אתה למעשה מקצה להשכלה הגבוהה למעלה ממיליארד שקל" ; התייחס לתוספת השכר הצפויה לסגל האקדמי הבכיר השנה, ולתוספת שאושרה כעת

ראש הממשלה החליט להכריע בסכסוך המתמשך בין ראשי האוניברסיטאות לאוצר בשאלת תקציב ההשכלה הגבוהה וקבע, כי למערכת ההשכלה הגבוהה יועברו השנה 515 מיליון שקל על מנת להביא לפתיחת שנת הלימודים האקדמית כסדרה. מתוך הסכום 50 מיליון שקלים מיועדים לפיתוח (בינוי). יתרת הסכום שהוא 465 מיליון שקל יחולקו באופן הבא: 130 מיליון למטרות המוגדרות בדו"ח שוחט, ו-70 מיליון לפיתוח תשתיות מחקר והבאת מדענים צעירים לאוניברסיטאות. היתרה תשמש למטרותיהן השוטפות של האונחיברסיטאות.

יצוין, כי ראשי האוניברסיטאות תבעו העברת 480 מיליון שקל למערכת ההשכלה הגבוהה על מנת לפתוח את שנת הלימודים, ולא, איימו להשבית את האוניברסיטאות בטענה שלא יוכלו לתפעל את המערכת בצורה ראויה.

ההחלטה התקבלה לפני הצהריים, לאחר מפגש שאליו זימן ראש הממשלה את שרי החינוך והאוצר.

סלע המחלוקת בין האוצר לאוניברסיטאות במהלך ניהול המו"מ היה על אופן השימוש בכסף. האוצר תבע להעביר את הכספים מתחומים שיסוכמו מראש ואשר מתיישבים עם המלצות ועדת שוחט (השבת מדענים יורדים, הגדלת מכסות הסטודנטים לרפואה, קרנות מחקר וכו'). בעוד שהאוניברסיטאות הסכימו "לצבוע" רק כ-100 מיליון מתוך הסכום ודרשו להשתמש ביתר הכסף לכיסוי הוצאות שוטפות.

שר האוצר והממונה על התקציבים באוצר קיבלו בכעס את ההסכם. רוני בר-און אמר לרוה"מ במהלך הדיון "אתה למעשה מקצה להשכלה הגבוהה למעלה ממיליארד שקלים", בהתייחסו לתוספת השכר הצפויה לסגל האקדמי הבכיר השנה, ולתוספת שאושרה כעת.

שרת החינוך, יולי תמיר בירכה על החלטת רוה"מ והוסיפה "היה צריך להגיע להחלטה באופן מידי".