מכללת תל-חי מבקשת פטור מריבית על חוב מס, כיוון שהחוב מצוי במחלוקת משפטית

מבקשת מרשות המסים למחול לה על ריבית והצמדה בסך 500 אלף שקל שנצברו על חוב מס במסגרת הסכם פשרה עם הרשות ; הרקע לחוב כלפי הרשות הוא מחלוקת לגבי הטיסות וההסעות של המרצים

המכללה האקדמית תל-חי ומכוני השכלה תרבות ואומנויות תל-חי מבקשות מרשות המסים למחול להם על ריבית והצמדה בסך 500 אלף שקל שנצברו על חוב מס במסגרת הסכם פשרה עם הרשות. זאת, בין היתר בטענה כי הריבית וההצמדה לא נצברו בשל ניסיון התחמקות מתשלום מס אלא בשל מחלוקת משפטית לגבי עצם החבות במס.

מפנייתה של המכללה עולה, כי הרקע לחוב כלפי הרשות הוא מחלוקת בשתי סוגיות: הטיסות וההסעות של המרצים. באשר לטיסות, טענה רשות המסים כי הדבר מהווה הכנסה בידי המרצים; באשר להסעות, חייבה הרשות את המכללה במס שכר ומס מעסיקים.

הסכם הפשרה עומד על 2.5 מיליון שקל וכולל 2 מיליון שקל קרן ו-500 אלף שקל ריבית הצמדה. המכללה מבקשת כעת כי הרשות תמחל על הריבית וההצמדה, גם בשל מעמדה המרכזי בכלכלת הגליל העליון ולטובת הסטודנטים שבחרו את המכללה הפריפריאלית על פני מוסד לימודים אחר, ומשתלבים בהמשך בשוק העבודה.

המכללה טוענת, באמצעות עוה"ד ליאורה ביין-אלון ותמר לוי-ויינשטיין ממשרד פרופ' ביין, כי היא המעסיקה הגדולה באזור ומהווה מנוע צמיחה משמעותי בגליל העליון המזרחי. עוד נטען כי המכללה מטיסה או מסיעה במונית חלק גדול מהמרצים ממרכז המדינה; וכי על רקע המשבר הכלכלי העולמי, היא נפגעה בגיוס תרומות, והיא נושאת על גבה גירעון מצטבר של 8 מיליון שקל.