צה"ל בוחן רכבים של מהינדרה ההודית שיגיעו גם לשוק הפרטי

לפני כולםהצבא עורך ניסויים ברכב כביש-שטח - ה"סקורפיו", כלי מודרני עם מנוע טורבו-דיזל מפיתוח אירופי, העונה לתקינה אירופית עדכנית ; יתרונו הגדול הוא מחירו: בארץ המקור עולה כ-7,000 דולר בלבד

צה"ל עורך ניסויים ברכב כביש-שטח ראשון מתוצרת מהינדרה ההודית. ה"סקורפיו" הוא כלי מודרני יחסית עם מנוע טורבו-דיזל מפיתוח אירופי, העונה לתקינה אירופית עדכנית.

הרכב מצויד בתיבת הילוכים ידנית, אך צפוי להגיע לארץ עם תיבה אוטומטית של ג'נרל מוטורס, כיום בשלבי פיתוח. יתרונו הגדול הוא מחירו: בארץ המקור הוא עולה כ-7,000 דולר בלבד.

את החטיבה הביטחונית של מהינדרה בישראל מייצגת אלול, שמתמחה בתחום הביטחוני-צבאי. אלול אינה משווקת כלי רכב, אך לפי הערכות, כשיוחלט על ייבוא סדיר, תחפש החברה זכיין מענף ייבוא הרכב בישראל. לאלול היה בעבר הסדר דומה עם קבוצת סמלת על ייבוא הרכבים האזרחיים של המותג האמר.

כלי הרכב של מהינדרה מיוצרים ע"י תאגיד "מהינדרה את מהינדרה", אחד הגדולים במדינה. שלוחות שלו, בעיקר בתחום הטכנולוגיה, מיוצגות בישראל.

על פי הערכות, אם וכאשר יוחלט לשווק את הכלי בארץ, הוא עשוי להיות רכב הדיזל האוטומטי הזול ביותר בשוק ועשוי להשתבץ בקבוצת שווי שימוש 2 או 3.

ג'יפ חדש של מהינדרה ההודית
ג'יפ חדש של מהינדרה ההודית