מזוז: לא אתערב בהחלטת אולמרט לחדש את המו"מ עם סוריה

היועמ"ש הבהיר כי החוק אינו מגביל את ממשלת המעבר בראשות אולמרט בניהול ענייני המדינה, ולכן אין בכוונתו להתערב במו"מ עם סוריה שרה"מ מנסה לקדם כבר עכשיו

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע היום (א') כי לא יתערב בהחלטתו של ראש הממשלה, אהוד, אולמרט לחדש את המשא-ומתן עם סוריה, למרות שעתה הוא מתפקד כראש ממשלת מעבר.

את הדברים אמר מזוז בתגובה לפנייתה של ח"כ לימור ליבנת, שביקשה לבחון את ההיבטים המשפטיים של חידוש המשא-ומתן בתקופת ממשלת מעבר.

"איני רואה מקום להתערבותי", אמר מזוז, והסביר את החלטתו בקביעה של בית המשפט העליון בינואר 2001, לפיה לא קיימת בחוק היסוד או בנוהג חוקתי הגבלה פורמלית על סמכותה של ממשלת מעבר, וכי המשפט החוקתי בישראל אינו מכיר בדוקטרינה מיוחדת לפיה סמכויותיה של ממשלת מעבר מצטמצמות ל"פעולות שוטפות" בלבד. עם זאת קבע בית המשפט, כי הממשלה והשרים בממשלת מעבר וערב בחירות מחוייבים לנהוג "באיפוק הראוי למעמד של ממשלה יוצאת" - בהפעלת סמכויותיהם לגבי כל אותם עניינים שאין כורח ודחיפות לפעול בהם בתקופת המעבר.

לפיכך ציין מזוז כי הדברים שנקבעו בפסק הדין לפני 7 שנים חלים גם באשר לקיום משא-ומתן צפוי עם סוריה. היועץ המשפטי לממשלה גם הדגיש כי אין בדבריו משום נקיטת עמדה בסוגיה הנדונה.