המפקח על הבנקים הטיל קנס בגובה 3.7 מיליון שקל על בנק דיסקונט

זאת בגין ליקויים בקשר לחובות הבנק עפ"י צו איסור הלבנת הון, בשנים 2005-2006, בקשר לחובות זיהוי, דיווח וניהול רישום של תאגידים בנקאיים, ועפ"י תקנות שעניינן דרכים ומועדים להעברת דיווח של תאגידים בנקאיים ; דיסקונט בתגובה: "הקנס גולם כבר בדו"חות הכספיים של 2007, ולא תהיה לו השפעה על תוצאות הרבעון השלישי"

בנק דיסקונט הודיע היום (ב') לבורסה, כי נקנס בסכום של 3.7 מיליון שקל, ע"י המפקח על הבנקים בראשות רוני חזקיהו.

הקנס הוטל על הבנק בעקבות ביקורת שנערכה בבנק בשנים 2005-2006, בה עלו ממצאים וליקויים בקשר לחובות הבנק על פי צו איסור הלבנת הון, בקשר לחובות זיהוי, דיווח וניהול רישום של תאגידים בנקאיים, ועל פי תקנות איסור הלבנת הון שעניינן דרכים ומועדים להעברת דיווח של תאגידים בנקאיים.

את גובה הקנס קבעה ועדת עיצומים לתאגידים בנקאיים, בראשות המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו. הבנק רשאי לערער על החלטת הוועדה לבית משפט השלום תוך 30 יום מקבלתה.

ממשרד הדוברות של הבנק, נמסר היום בתגובה ל"גלובס" כי "במהלך הביקורת, שהחלה בשנת 2005, נקט הבנק בפעולות אפקטיביות ואופרטיביות לתיקון הליקויים ולמניעת הישנותן. הבנק ממשיך לפעול ליישום ולהטמעת החובות המוטלות עליו מכוח החוק. הקנס שהוטל על הבנק לא הגיע בהפתעה, והסכום אף הופרש כבר וגולם בדו"חות הכספיים של 2007, ולכן לא תהיה לו השפעה בדו"חות לרבעון השלישי".