סוף עידן בחברת החשמל: דוד ביטון לא הגיש מועמדות לראשות ועד העובדים במחוז צפון

ביטון נחשב בשנים האחרונות לאחד האנשים החזקים בחברת החשמל, והיה מקורב למפלגת העבודה וגם לשר התשתיות, בנימין בן-אליעזר

סוף עידן בחברת החשמל: יו"ר ארגון העובדים במחוז הצפון ומ"מ יו"ר הוועד ארצי, דוד ביטון, לא הגיש את מועמדותו לבחירות הקרובות למועצת העובדים במחוז הצפוני. כך נודע ל"גלובס". אתמול נסגרה רשימת המועמדים במחוז הצפוני וביטון, כאמור, לא הגיש מועמדות.

על פי הנהלים בארגון העובדים, רק מי שהגיש מועמדות למועצת העובדים, יכול לרוץ לראשות הוועד, ולכן העובדה שביטון לא הגיש את מועמדותו מבשרת את פרישתו מהוועד.

ביטון נחשב בשנים האחרונות לאחד האנשים החזקים בחברת החשמל והיה מקורב למפלגת העבודה וגם לשר התשתיות, בנימין בן אליעזר.

"גלובס" העריך כבר לפני כשלושה חודשים כי ביטון עשוי להודיע על פרישה מתפקידו, זאת לאחר שצמצם את מעורבותו בוועד. מטעמו של ביטון נמסר אז כי הוא אינו מגיב לשמועות.

על פי הערכות, בוועד עובדי חברת החשמל על תפקיד יו"ר הוועד הצפוני צפויים להתמודד חברי הוועד הארצי, יעקב דבידה ורונן משה, נציג המחוזות בצפון.

יצוין, כי למרות שטרם הודיע רשמית על פרישתו, ביטון הופיע בשבוע שעבר בטקס העובד המצטיין של חברת החשמל ורמז בפני העובדים, כי זו הפעם האחרונה שהוא מופיע בפניהם.

הבחירות לארגון עובדי חברת החשמל צפויות להתקיים החל מה-19 בנובמבר. על פי שיטת הבחירות, קודם כל בוחרים נציגי הוועדים השונים את המועמדים לוועד המחוזי. לאחר מכן הוועדים המחוזיים מממנים את נציגיהם למועצה הארצית, והיא זו שממנה את יו"ר ארגון העובדים. הבחירות לארגון העובדים מתקיימות על רקע התוכנית של הנהלת חברת החשמל ליישם שינוי ארגוני מאסיבי שיכלול פיטורין של כ-2,000-2,500 עובדים עד שנת 2010.

כיו"ר הוועד הארצי מכהן כיום דוד (מיקו) צרפתי.

ביטון נחשב לדמות שנויה במחלוקת במשק החשמל ובעבר הוא נחקר במשטרה על חלקו ב"פרשת פריצקי", לאחר שהתברר כי שכר את שירותיו של החוקר הפרטי לשעבר יעקב אשל, כדי שיחפש מידע על שר הפנים לשעבר, אברהם פורז, שקידם הצעת חוק לביטול חשמל חינם לעובדים.

מעורבותו של ביטון בפרשה עוררה זעם ציבורי רב, אך למרות זאת הוא נבחר לקדנציה שנייה על ידי עובדי חברת החשמל, וזוכה לפופולריות בחברה. בתקופתו בוועד הצפוני תמך ביטון בקו מיליטנטי כלפי הרפורמות בחברה, אולם באחרונה מיעט להתבטא כנגד השינוי הארגוני והותיר את הבמה לצרפתי.

במקביל חשף תחקיר "גלובס", כי ביטון הזמין חקירות ומעקבים אישיים נגד עובדים ומנהלים בחברת החשמל, כאשר העלות, בסך עשרות אלפי שקלים, מומנה מקופת ועד העובדים.

טרם התקבלה תגובתו של ביטון.