עובדי חברת החשמל מעכבים החתימה על תוכנית החירום: דורשים להמשיך להעביר כספים לקרן הפנסיה

המזכירות הארצית של העובדים הנחתה לעכב החתימה על תוכנית החירום ורכש הטורבינות מסימנס עד לביטול החלטת הרשות לחשמל

עובדי חברת החשמל מעכבים את אישורה הסופי של תוכנית החירום למשק החשמל.

ל"גלובס" נודע כי המזכירות הארצית של ארגון עובדי חברת החשמל, בראשות היו"ר דוד (מיקו) צרפתי, הנחתה היום את העובדים לעכב את החתימה על תוכנית החירום ורכש הטורבינות מסימנס, זאת בעקבות דרישת הרשות לחשמל שלא להעביר כספים לקרן הפנסיה של העובדים.

לנוכח זאת, שוררת אי ודאות לגבי חתימת ההסכם הסופי עם סימנס שתוכנן ליום רביעי.

כזכור, בסוף השבוע האחרון אישרה הרשות לחשמל ייקור של כ-5% בתעריפים החל מה-1 בינואר 2009 לצורך מימון 2 מיליארד שקל מתוכנית החירום. כתנאי להעלאת התעריפים דרשה הרשות שחברת החשמל תתחייב שלא להעביר כספים נוספים לקרן הפנסיה של העובדים, מעבר לתשלומים הקבועים והשוטפים.

יצוין כי כבר בעת אישור תוכנית החירום בדירקטוריון חברת החשמל דרשו נציגי העובדים, עמית אוברקוביץ' ודובי אורן לשנות את החלטת הרשות, ובסופו של דבר הצביעו נגד אישור תוכנית החירום.

אתמול פנה מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, לרשות בבקשה לשנות את החלטתה שלא להעביר כספים לקרן הפנסיה של העובדים. לטענת לסקר, חברת החשמל מנהלת מגעים מול רשות החברות ואגף שוק ההון באוצר לפתרון הבעיה, ואינה יכולה להיענות כעת לדרישת הרשות.

כפי שפורסם ב"גלובס", קרן הפנסיה של העובדים (כפ"י) דורשת מחברת החשמל לכסות חוב אקטוארי בסך של 4.5 מיליארד שקל עד חודש אוגוסט 2009.

על רקע החששות לעיכוב נוסף בתוכנית החירום, אמורה מליאת הרשות לחשמל לדון היום בערב בבקשת חברת החשמל. לפי הערכות, יושג הסדר שיאפשר את הסרת העיצומים של העובדים וחתימת ההסכם עם סימנס.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי " הנהלת החברה ממשיכה לקדם את תוכנית החירום".