מסתמן: תקציב המדינה לא יעלה לקריאה ראשונה לפני פיזור הכנסת

העבודה והליכוד החליטו להתנגד לתקציב ; סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל הודיעה כי תתמוך בתקציב בתנאים מסויימים

תקציב המדינה לשנת 2009 לא יובא ככל הנראה להצבעה בקריאה ראשונה לפני יציאת הכנסת לפגרה. על אף ניסיונותיו של שר האוצר, רוני בר און להפעיל בימים האחרונים לחצים על סיעות הבית לתמוך בתקציב ולהעבירו בקריאה ראשונה בטרם מתפזרת הכנסת בשבוע הבא ויוצאת לפגרת בחירות של כמה חודשים, החליטו היום בליכוד ובעבודה והתנגד לתקציב, אם יעלה להצבעה. בכנסת מעריכים כי התקציב לא יעלה להצבעה אם לא יסתמן מראש רוב בעדו.

"מדובר בתקציב לא טוב ולא רלוונטי שהוכן לפני פרוץ המשבר העולמי", נמסר מסיעת הליכוד בתום ישיבת הסיעה שהוקדשה לדיון בסוגייה. "העברת התקציב בקריאה ראשונה בלבד, כאשר ממילא בכנסת הבאה יהיה צורך בדיון להחלת דין רציפות עליה, מלמדת כי מדובר בתעלול יחצני חסר כל משמעות מעשית", נאמר בהודעה.

גם בעבודה הוחלט שלא לתמוך בתקציב, לאחר שדרישתה להעלות את מסגרת ההוצאה מ-1.7% ל-2.5%. לא התקבלה בעת אישור התקציב בממשלה. "התקציב, כפי ששר האוצר רוצה להביאו מנוגד בתכליתו לעמדות החברתיות כלכליות של העבודה. סיעת העבודה לא תיתן יד לכך", נמסר מהסיעה בתום הדיון בנושא.

מנגד, סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל הודיעה כי תתמוך בתקציב בתנאים מסויימים. יו"ר הסיעה, ח"כ אורי אריאל, הבטיח לבר און כי תמיכת הסיעה מובטחת לו, אם יתוקנו העיוותים הקיימים כיום בתקציב, בנושאי החינוך וההתיישבות.