ח"כ לימור לבנת בעתירה לבג"ץ: לעצור את המו"מ עם סוריה

כזכור, אתמול קבע היועמ"ש מזוז כי אין מניעה שאולמרט ימשיך במו"מ עם סוריה בתקופת ממשלת המעבר בראשותו ; לבנת לבג"ץ: "כפי שאין לבצע מינוי שופטים בתקופת ממשלת מעבר - כך אין לנהל מו"מ מדיני"

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אמנם הכשיר אתמול (א') את המשא-ומתן עם סוריה שראש הממשלה, אהוד אולמרט, מבקש לקדם בתקופת ממשלת המעבר בראשותו - אבל ייתכן כי שופטי בג"ץ יעצרו אותו. ח"כ לימור לבנת (ליכוד) הגישה היום (ב') עתירה לבג"ץ נגד ראש הממשלה, בדרישה למנוע ממנו להוציא לפועל את תוכניתו.

"ניהול המשא-ומתן עם סוריה על-ידי ממשלת מעבר יביא להשארת 'פיקדון' לממשלה הבאה, שזה דבר פסול לגמרי", מסבירה ח"כ לבנת את העתירה. לדבריה, כפי שאין לבצע מינוי שופטים בתקופת ממשלת מעבר - כך אין לנהל משא-ומתן מדיני.

כזכור, מזוז הודיע אתמול כי לא יתערב בהחלטת אולמרט לחדש את המשא-ומתן עם סוריה, זאת למרות שעתה הוא מתפקד כראש ממשלת מעבר. את הדברים אמר מזוז בתגובה לפנייתה של ח"כ לבנת, שביקשה לבחון את ההיבטים המשפטיים של חידוש המשא-ומתן בתקופת ממשלת מעבר.

"איני רואה מקום להתערבותי", אמר מזוז, והסביר את החלטתו בפסיקה של בית המשפט העליון בינואר 2001, בה נקבע כי לא קיימת בחוק היסוד או בנוהג חוקתי הגבלה פורמלית על סמכותה של ממשלת מעבר, וכי המשפט החוקתי בישראל אינו מכיר בדוקטרינה מיוחדת לפיה סמכויותיה של ממשלת מעבר מצטמצמות ל"פעולות שוטפות" בלבד.

עם זאת, העליון קבע אז כי הממשלה והשרים בממשלת מעבר וערב בחירות מחוייבים לנהוג "באיפוק הראוי למעמד של ממשלה יוצאת" - בהפעלת סמכויותיהם לגבי כל אותם עניינים שאין כורח ודחיפות לפעול בהם בתקופת המעבר.