שוב מחליפים ידיים: די רום הפכה לבעלת המניות הגדולה בגילאון

די רום שבשליטת איש העסקים ירון ייני רכשה 14.23 מיליון מניות של גילאון שהן כ-45% מהון המניות של החברה בשתי עיסקאות מחוץ לבורסה בתמורה ל-7.2 מיליון שקל ; לאחרונה עברה גילאון מידיו של גאידמק לאחים ויליגר

חברת הפיננסים גילאון עוברת (שוב) לידיים חדשות, והיום (ב') הודיעה חברת די רום , שלד בורסאי בשליטת איש העסקים ירון ייני, שנסחרת לפי שווי של כ-6 מיליון שקל, כי רכשה 14.23 מיליון מניות של גילאון השוות ל-44.9% מהון המניות המונפק של החברה.

המניות נרכשו בשתי עסקאות ניפרדות מחוץ לבורסה בתמורה כוללת של כ-7.2 מיליון שקל כאשר שווי השוק של גילאון עומד כיום על 16 מיליון שקל בלבד, וזאת לאחר שמניית החברה צנחה בשנה האחרונה בכ-85%. בכך הופכת די רום לבעלת המניות הגדולה בחברה.

נזכיר כי בשנת 2007 רכש את השליטה בגילאון ארקדי גאידמק מידי המייסדים הדר שמיר ומנשה זיילר לפי שווי של 167 מיליון שקל, אשר שיקף לה ערך כפול ממה שהיה שוויה אז בשוק. בספטמבר עברה החברה מידיו של גאידמק לשליטתם של צבי ויוסף ויליגר, כאשר גם חברת טאו של אילן בן דב היא בעלת עניין גדולה בחברה והוא החזיק בה עד עתה כ-14% מהון המניות.

לאחרונה פרסמה גלאון כי היא סובלת מהפסדים בחשבון הנוסטרו של החברה שהיקפו עמד על כ-44 מיליון שקל, והחברה דיווחה על הפסד של כ-12 מיליון שקל.