יהודה ברקן הודה: "העלמתי הכנסות במאות אלפי שקלים כי אני בפשיטת-רגל"

ברקן, ששוחרר בתנאים מגבילים, חשוד כי העלים הכנסות מהרצאות בכנסים של חזרה בתשובה ; עפ"י החשד, ברקן רשם חשבוניות של חברות הרשומות ע"ש בניו: דו"ר מילניום ע"ש בנו רועי, ואולפני זהב בע"מ ע"ש בנו עידו

בית משפט השלום בתל-אביב שיחרר היום (ג') בתנאים מגבילים את השחקן יהודה ברקן, שהודה בהעלמת הכנסות של מאות אלפי שקלים מאז שנת 1999. ברקן (63), שהיה בעברו מאושיות הקולנוע הישראלי כשחקן ובמאי, חזר בתשובה, ובשנים האחרונות הוא עוסק בעיקר בהפקה והרצאות באירועים של חזרה בתשובה.

בבית המשפט ביקש ברקן מהשופטת דורית רייך-שפירא להתחשב בנסיבות מקלות: "המשכורת שלי קוצצה על-ידי הכנ"ר ב-50%. נותרתי עם משכורת של 2,500 שקל, שאי-אפשר לגדל ממנה משפחה".

החשדות נגד ברקן עלו במהלך חקירה שהתנהלה נגד בנו, רועי ברקן, וחברת דו"ר מילניום בע"מ. על-פי החשד, מאז שנת 1999 היו לברקן הכנסות במאות אלפי שקלים מהרצאות בכנסים, בין היתר מעמותת ערכים ומרדיו האזורי "קול חי". כנגד הכנסות אלה הוציא ברקן חשבוניות של חברות שונות הרשומות על-שם בניו: דו"ר מילניום על-שם בנו רועי, ואולפני זהב בע"מ על-שם בנו עידו.

אתמול (ב') נחקר ברקן במחלקת חקירות מס הכנסה בתל-אביב, שם הודה במיוחס לו. ברקן הסביר כי מאחר שהוא מצוי בהליכי פשיטת-רגל ולא יכול להיות בעצמו בעל מניות בחברות, הוא רשם את החברות על-שם בניו.

תלושי שכר כוזבים

"פתחתי את החברות כי לא יכולתי לפתוח חברה על-שמי, בגלל הסטטוס שלי כפושט-רגל", הודה ברקן בחקירתו. "עידו הבן שלי לקח את הנושא עליו כאשר אני, אבא שלו, עוזר לו בכל העניין. בגלל הסטטוס שלי אני לא יכול להיות מנהל חברה".

כשנשאל על-ידי החוקרים מדוע עשה כן, השיב: "מאחר שאני מקווה לצאת מפשיטת-הרגל, אמרתי שאני רוצה שהחברות יחזרו להיות שלי, כאדם שהיה הרוח החיה מהיום הראשון בחברת אולפני זהב".

מהחקירה התברר כי הכנסותיו של ברקן נרשמו בחברות דו"ר מילניום ואולפני זהב, אולם דו"ר מילניום הגישה דו"חות לשלטונות מע"מ עד לשנת 2002 בלבד, וגם בדו"חותיה אלה לא כללה את כל הכנסותיה. לפקיד השומה היא לא הגישה דו"חות כלל.

כן הודה ברקן כי החברה הוציאה תלושי שכר כוזבים על-שם בנו רועי, על אף שלא עבד בחברה בפועל. בחקירתו הסביר: "מאחר שסכומי הכסף שקיבלתי כמשכורת מאולפני זהב לצערי לא הספיקו למחייתי ולהוצאות המשפחתיות... נאלצתי לשפר את רמת המחיה שלי על-ידי הוצאת עוד תלוש משכורת פיקטיבי (שעליו שולם מס הכנסה כחוק), כדי לשפר את המצב. אני מבין שחטאתי, ואני מצטער על כך".