עובדי קיוטה נטוורקס שפוטרו מבקשים לפרק את החברה: "היא הפסיקה את פעילותה"

העובדים המפוטרים טוענים כי החברה חייבת להם כ-500 אלף שקל, בנוסף לחובות לשאר עובדי החברה ; קיוטה נטוורקס עוסקת באספקת פתרונות לקישור בין רשתות VoIP

38 מבין 44 עובדי חברת קיוטה נטוורקס (Kayote Networks), המספקת פתרונות לקישור בין רשתות VoIP (טכנולוגיה להעברת קול באינטרנט), הגישו היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לפירוק החברה, בטענה כי היא חדלת פירעון וכן שהפסיקה את פעילותה בחודש ספטמבר. לדבריהם, כחודש לפני כן קיבלו כל העובדים מכתבי פיטורין.

באמצעות עו"ד תמר פיינברג טוענים העובדים המפוטרים כי החברה חייבת להם כ-500 אלף שקל, בנוסף לחובות לשאר עובדי החברה. לדברי העובדים, חלקם לא קיבלו את כל משכורתם ואת ההטבות הסוציאליות להן הם זכאים, חלקם לא קיבלו פיצויי פיטורין ולחלקם לא שולמו התשלומים המגיעים לקרן השתלמות ולביטוח מנהלים במשך תקופה ניכרת.

העובדים מציינים כי שלחו מכתב למשרדי החברה, שבגן הטכנולוגי בשכונת מלחה בירושלים, אך הוא נותר בלא מענה.

קיוטה נוסדה בשנת 2003 על-ידי ד"ר ברוך סטרמן, שכיהן גם כמנכ"ל החברה. סטרמן הצליח לגייס כמה מיליוני דולרים ממשקיעים פרטיים ובהם ג'ף פולבר, שנחשב ל"גורו" של עולם ה-VoIP.

כעבור כשנתיים בחר "VoIP מגזין" בקיוטה לאחת מ"20 החברות שיש לעקוב אחריהן ב-2006", והיא זכתה בתואר "מוצר השנה" מהמגזין האמריקני "אינטרנט טלפוני מגזין". היה זה בעיקר בזכות השירות החדש שלה, שאיפשר קישור VoIP קצה לקצה ללא מעבר דרך הרשתות הישנות, כפי שהיה אז.

הכנסות החברה ב-2005 היו כ-4.3 מיליון דולר וב-2006 זינקו ל-14 מיליון דולר. מטה החברה בארצות-הברית ממוקם בניו-ג'רסי. (פש"ר 2675/08).