ארה"ב: בכיר לשעבר ב-UBS נידון ל-6.5 שנות מאסר בשל סחר במידע פנים

מיטשל גוטנברג, לשעבר מנהל לקוחות מוסדיים במחלקת סיקור המניות של UBS, הודה בפברואר כי מכר מידע שלא היה זמין לציבור על המלצות הבנק לגבי כדאיות הרכישה של מניות שונות

שופטת פדרלית בארה"ב גזרה אתמול (ב') על בכיר לשעבר בבנק השווייצרי UBS שש וחצי שנות מאסר בגין מעורבותו במה שהתובעים תיארו כ"כנופיה הגדולה ביותר שעסקה בסחר על סמך מידע פנים מאז שנות ה-80".

מיטשל גוטנברג, לשעבר מנהל לקוחות מוסדיים במחלקת סיקור המניות של UBS, הודה בפברואר כי מכר מידע שלא היה זמין לציבור על המלצות הבנק לגבי כדאיות הרכישה של מניות שונות.

בגזר הדין, הכולל גם 3 שנות פיקוח לאחר שחרורו של גוטנברג מהכלא, אמרה השופטת, דבורה באטס: "מהרגע שבו הצטרף גוטנברג לוועדה לבדיקת ההשקעות של UBS, הוא תכנן למסור את המידע הזה לאחרים כדי שהם יעשו בו שימוש בלתי חוקי".

באטס לא קנסה את גוטנברג, שהתנצל על מעשיו בפני בית המשפט ובנוכחות משפחתו ומעסיקו לשעבר. עורך דינו, שון אושי, תיאר את גוטנברג כ"איש שבור, שאשתו נטשה אותו".

גוטנברג נמנה עם קבוצה של 13 אנשים, שכללה גם עובדים לשעבר במוסדות פיננסיים בוול סטריט, כגון בנק אוף אמריקה, מורגן סטנלי ובר סטרנס, שנגדם הוגשו אשתקד כתבי אישום בגין מעורבות בכנופיה שעסקה בסחר על סמך מידע פנים.

גוטנברג הודה בבית המשפט כי בשנים 2001-2006 מסר פעמים רבות לשני סוחרים מידע על המלצות אנליסטים לגבי מניות, כולל מניות קטרפילר וגולדמן זאקס, קודם לפרסום ההמלצות הללו ברבים.

לטענת התביעה, המידע שהכינו האנליסטים ב-UBS שימש לביצוע מאות עסקאות, שהניבו רווח של יותר מ-17.5 מיליון דולר. אתמול (ב') אמר סגן התובע הכללי של ארה"ב, אנדרו פיש, כי "תעשיית ניירות הערך מלאה באנשים כמו מר גוטנברג. יש להם גישה למידע שבו הם יכולים להשתמש כדי לעשות מיליונים".

גוטנברג הודה בשני סעיפים של קשירת קשר, ובארבעה סעיפים של עבירה על חוקי הסחר בניירות ערך. העונש המקסימלי על העבירות שבהן הורשע מגיע ל-78-97 חודשי מאסר.

השופטת הורתה לגוטנברג להתחיל בריצוי עונשו תוך 60 יום. היא המליצה שריצוי העונש יתבצע בבית-הכלא בפורט דיקס שבניו ג'רזי, שנחשב לכלא של אסירי צווארון לבן.