חברת החשמל חתמה על ההסכם לרכישת 3 טורבינות גז מסימנס

עלות הטורבינות נאמדת ב-1 מיליארד שקל, מתוך כך תקבל חברת החשמל אשראי ספקים של 85% לרכישת הציוד

ראשי חברת החשמל חתמו היום עם נציגי חברת סימנס העולמית על הסכם לרכישת 3 טורבינות לייצור חשמל בגז טבעי.

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", במסגרת העסקה צפויה סימנס להעמיד לחברת החשמל אשראי ספקים בהיקף של כ-850 מיליון שקל לצורך רכישת הטורבינות.

במעמד החתימה שנערך היום (ד') בבנין המשרדים הראשי של חברת החשמל, השתתפו המנכ"ל, עמוס לסקר, המשנה למנכ"ל, משה בכר, סמנכ"ל פרוייקטים, יעקב (יאשה) חאין, וראשי סימנס.

מדובר ביחידות ייצור מתקדמות מסוג טורבינות גז שצפויות לקום במסגרת שלב א' של תוכנית החירום הכולל הקמת שלוש יחידות ייצור (ללא התוספות הקיטוריות), ב"אשכול" (אשדוד), "חגית" (בואדי מילק) ורמת חובב בדרום, וזאת כחלק מתכנית כוללת להקמת 5 יחידות ייצור במקביל.

תקציב הקמת אתרי יחידות הייצור עומד על כ3.7 מיליארד שקל, כשעלות הטורבינות הנרכשות כאמור מסימנס, הינה כ190 מיליון אירו (כ-1 מיליארד שקל).

חברת החשמל החליטה לאשר את תוכנית החירום, לאחר שהרשות לחשמל הכירה מראש בעלות השלב הראשון של תוכנית החירום בהיקף של כ-2 מיליארד שקל.

סימנס יוצגה בידי עו"ד אלון פומרנץ, שותף וראש מחלקת ליטיגציה ממשרד ליפא מאיר ושות'.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, מוטי פרידמן, אמר, שמדובר בהסכם חשוב ביותר שמקדם משמעותית את תוכנית החירום של משק החשמל. "חברת החשמל רואה בפרויקט זה פרויקט לאומי שיתרום ליציבות משק החשמל בישראל", הדגיש פרידמן.