ביהמ"ש: חברי ועדת האתיקה בלשכת עוה"ד נהנים מחסינות עובדי ציבור בתביעות נזיקין

זאת ביחס לפעולות הנוגעות לדין המשמעתי ; עם זאת נקבע כי החסינות אינה מוחלטת, וכי אם תוכח רשלנות קונקרטית בדרגה גבוהה - תתקבל התביעה נגדם

בית משפט השלום בתל-אביב קבע כי חברי ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין נהנים מחסינות עובדי ציבור, מכוח סעיף 8 לפקודת הנזיקין, ביחס לפעולות הנוגעות לדין המשמעתי משום שהן "מעין שיפוטיות". עם זאת, החסינות אינה מוחלטת, ואם תוכל רשלנות קונקרטית בדרגה גבוהה - תתקבל התביעה נגדם.

השופט יעקב שינמן דחה על הסף תביעה של עו"ד ריבה רוכברג נגד התובע מטעם ועד מחוז תל-אביב, עו"ד עמוס ויצמן, ונגד עו"ד יורם וסרצוג, ששימש אז כממלא מקום מבקר הפנים של הלשכה, בשל החלטתם שלא להעמיד לדין עו"ד נגדו התלוננה.

"תפקידם של המבקשים מקביל לתפקידם של אנשי התביעה הכללית, הנהנים ממעמד מעין שיפוטי, ובלאו הכי כל עוד לא הוכחה כנגדם רשלנות בדרגה הגבוהה ביותר - הם ייהנו מחסינות", קבע השופט יעקב שינמן.

במקרה זה, הוסיף, "לעו"ד ויצמן ועו"ד וסרצוג אין חסינות מוחלטת, אך מעמדם קרוב למעמד של חסינות מפני תביעה בעוולת רשלנות, ולפיכך ניתן לקבוע כי יש צורך ב'רף' ומשוכה גבוהים מאוד וקונקרטיים של רשלנות כדי לבסס תובענה ברשלנות כנגדם. ועיון בכתב התביעה שהגישה התובעת אינו מלמד על רשלנות כלל, ובפרט לא רשלנות מהרמה הגבוהה".

מימון יוצג על-ידי עוה"ד תמר קרת ועופר מוטולה ממשרד נשיץ-ברנדס, ואילו וסרצוג יוצג על-ידי עו"ד ישראל שדה. (בש"א 169970/08).