סינרון פותחת הארנק: רוכשת את הסטרט אפ Inlight

סכום הרכישה לא פורסם, אך כנראה מדובר בסכום זניח בהשוואה לקופת החברה - 220 מ' ד' ; Inlight האמריקני פיתח טכנולוגיה להצערת עור

שמעון אקהויז, המוח שמאחורי סינרון, ייסד לא מעט סטרט אפים בישראל. חלקם הצליחו - כמו סינרון - חלקם קצת פחות, אך גם אלו שלא הצליחו לא גרמו לאקהויז להתייאש ולהפסיק ליזום. סינרון מקפידה להשקיע בסטרט אפים, ישראלים וזרים, וכשהיא יכולה - גם לרכוש את מלוא השליטה בהם, כמו שעשתה אתמול. סינרון, מפתחת המכשור לטיפולים קוסמטיים בעור, חתמה על הסכם לרכישת הסטרט אפ האמריקני Inlight מסן דייגו. Inlight, שמוגדר בהודעה כחברה לפיתוח ומחקר של טכנולוגיית לייזר, מתמקד בפיתוח מכשירים לטיפולי הצערת עור.

סינרון לא חשפה בהודעה את תמורת הרכישה, וככל הנראה מדובר בסכום זניח, במיוחד בהשוואה לשווי המזומנים שבקופת החברה הישראלית - 220 מיליון דולר - שווי שיכול לאפשר להנהלת סינרון לנשום לרווחה גם בימים אלו. סינרון, אגב, נסחרת לפי מחיר של 9.72 דולר המשקף שווי חברה של 266 מיליון דולר, די קרוב לשווי הקופה. מתחילת השנה איבדה החברה 27% מערכה, בעוד מדד הנאסד"ק איבד 33%.

כחלק מהסכם הרכישה, נשיא ואחד ממייסדי Inlight, הישראלי שלמה אסא, יצטרף להנהלת סינרון. אסא (Assa), לדברי סינרון, היה בעברו בכיר בתעשיות לייזר (החברה שנרכשה על ידי לומניס ולבסוף סימנה את תחילת ההידרדרות של האחרונה), והוא גם מחזיק במספר פטנטים בארה"ב על טכנולוגיה מבוססת לייזר.

"המומחיות של Inlight תאפשר לנו לשפר את הפיתרונות שאנו מציעים ללקוחות שלנו", ציין בהודעה דורון גרסטל, מנכ"ל סינרון. "זו רכישה שמהווה הרחבה משמעותית של הנוכחות שלנו בארה"ב", הוסיף גרסטל, וציין כי המוצר הראשון של Inlight צפוי להיות מושק בשנה הבאה.

רכישת Inlight היא ההשקעה השנייה שסינרון מבצעת בסטרט אפים מתחילת השנה. בפברואר האחרון ביצעה החברה השקעה, שגם שוויה לא פורסם, בסטרט אפ הישראלי Rakuto Bio Technologies, שפיתח שיטה להלבנת עור, שאינה מבוססת על הידרוכינון - חומר גבישי המשמש כנוגד חמצון - שהטיפול באמצעותו נאסר במספר מדינות בעקבות תופעות לוואי שיצר.

למעשה, רכישת Inlight וההשקעה ב-Rakuto Bio יכולות להצביע על אסטרטגיית הרכישות והמיזוגים של סינרון. במקום לרכוש חברות בשלות, עם מוצר קיים, הכנסות ואולי גם רווח נקי, משקיעה סינרון בטכנולוגיות, גם אם חלקן עדיין לא הוכיחו עצמן. כסף לא מהווה עבורה בעיה, ומועמדות לרכישה, על אחת כמה וכמה בענף התחרותי בו היא פועלת, יש לא מעט. גרסטל, נזכיר, אמר לנו לאחרונה, כי "רכישה של חברה עם שיעורי רווח נמוכים משלנו תדרוש מאיתנו המון עבודה, ולכן אני מעדיף לשבת כרגע על קופת המזומנים של החברה ולא למהר ולרכוש, גם אם בזול".