בקשת פירוק נגד יצרנית המרכזיות קונג'י בשל חוב של 1.7 מיליון שקל

עפ"י הבקשה שהגישה 013 נטוויז'ן, קונג'י לא עמדה בהתחייבותה לספק ציוד לחברה, ולדעתה קיים סיכוי סביר שנכסיה יוברחו לחברת ויזקום, עימה חתמה קונג'י על הסכם למכירת פעילות המכירות שלה בישראל

מסתבר שמצבה של חברת קונג'י (לשעבר טלרד קונג'י) הולך ומחמיר: 013 נטוויז'ן הגישה היום (ד') נגד החברה בקשת פירוק בשל חוב של 1.7 מיליון שקל.

על-פי הבקשה, קונג'י לא עמדה בהתחייבותה לספק ציוד בהתאם לחוזה שחתמה עם 013 נטוויז'ן, ולדעתה קיים סיכוי סביר שנכסיה יוברחו לחברת ויזקום, שעימה חתמה קונג'י על הסכם למכירת פעילות המכירות שלה בישראל.

יצרנית המרכזיות קונג'י היא אחת מהחברות המובילות בישראל בתחומה, ומוצריה נחשבים למובילים בשוק. לחברה נתח שוק נאה שהלך ונשחק בשנים האחרונות, לאחר שהחברה נמכרה ועברה לידי איש העסקים אבי וינרב.

לאחרונה נמכרה כל פעילות המכירות של החברה לידי ויזקום שבבעלות כורש אברהמי.

קונג'י החלה להתמקד בתחום הייצור והפיתוח, אבל קשייה הכלכליים - שנובעים בעיקר כתוצאה מבעיות ניהוליות - לא מרפים ממנה, והחברה לא עמדה בהתחייבויותה לספקים שהחלו לעכב הזמנות ללא תשלומים מראש.

בבקשה כותבת 013 נטוויז'ן, המיוצגת באמצעות עו"ד רונן ברק, כי למרות החובות של קונג'י כלפיה נמכרה הפעילות לויזקום, ואבי וינרב העביר במסגרת זו את כל החובות לויזקום, כולל החוב ל-013 נטוויז'ן. משכך, לא נותר לה מנוס אלא מלפנות לבית המשפט במטרה לנסות ולהשיב את הכסף שלה שכבר שולם כמקדמה.

נדגיש כי מול קונג'י עומדות תביעות שונות של ספקים, כולל עובדים שדורשים שהחברה תשלם את זכויותיהם הסוציאליות שלא שולמו במלואם. על-פי הבקשה, מדובר בתביעות בסך כולל של 24 מיליון שקל.

נדגיש כי לחברת ויזקום יש את כל הזכויות והתוכניות להתחיל ולייצר את המרכזיות של קונג'י בעצמה, וזאת בהתאם להסכם הרכישה של פעילות המכירות בישראל.