המהלך הדרמטי של HOT: שוקלת להעביר את שידורי הערוצים לאינטרנט

הקימה צוות חוצה חברה בראשות יורם מוקדי, על מנת לבחון את העברת כל הערוצים לשידור על פלטפורמת האינטרנט ולגבש תוכנית עבודה ; המטרה: לפנות קיבולת ברשת הכבלים ולהגדיל הכנסות מפרסומות

חברת HOT שוקלת להתחיל ולהעביר ערוצים לרשת האינטרנט. החברה הקימה צוות ייעודי שמטרתו לבחון את העברת כל הערוצים לשידור על פלטפורמת האינטרנט. כך נודע ל"גלובס".

בראש הצוות עומד יורם מוקדי, סמנכ"ל רגולציה ואסטרטגיה בחברה. הצוות שכולל מנהלים מכל החטיבות מגבש את המודל לפיו ניתן יהיה להעביר את השידורים בצורה הדרגתית לאינטרנט במקום בצורה המקובלת היום. מטרת HOT היא לפנות קיבולת ברשת הכבלים, להימנע מרגולציה, ולהגדיל הכנסות מפרסומות.

הרקע למהלך נובע מהשינויים המשמעותיים שמתרחשים מבחינה טכנולוגית, רגולטורית והמגמה הכלל עולמית של תופעת ההתלכדות שפותחת אפשרויות חדשות בפני גופי שידור. נציין שבשלב ראשון HOT לא מדברת על מעבר ל-IPTV (העברת שידורים דרך האינטרנט) מלא, מה שמחייב שדרוג משמעותי והשקעות כבדות ברוחב הפס. החברה מתכוונת להשתמש באינטרנט כדי להעביר ערוצים בהתחלה במקביל ואחרי כן תוך ביצוע הפרדה וניהול של שתי הפלטפורמות.

נדגיש כי המהלך החשוב ש-HOT מבצעת צפוי לעורר מחלוקת רגולטורית קשה ביותר, שכן אי-אפשר לצפות מה תהיה תגובת משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלווין למהלך כזה. הניסיון מלמד שגופים אלו לא מוותרים על האחיזה הכוחנית שלהם במהלכי החברות והם לבטח ידרשו להמשיך ולפקח בצורה כזו או אחרת גם על השידורים כשהם מועברים ברשת האינטרנט.

כרגע אין רגולציה על שידורים באינטרנט, אך זאת משום שמשרד התקשורת לא הספיק להיערך לכך. עובדה זו פותחת פתח לחברת שידור כמו HOT, שכן היא רוצה להיכנס לתוך הסדק שמאפשר לה עולם חדש לחלוטין מבחינת שיטת ההפצה של השידורים.

בנוסף, הערכה היא כי HOT חשה שהעובדה שמשרד התקשורת לא ממהר ליישם רגולציה שווה ונייטרלית על החברות החדשות שנכנסות לשוק השידורים. לדוגמה, פרטנר וסלקום מתכוונות להעביר שידורי טלוויזיה באמצעות האינטרנט, מבלי להתחייב להפקות מקור, ליהנות מיכולת להרוויח כסף מפרסום ומבלי להתחייב להעביר ערוצים עצמאיים.