גם ב-Flix רוצים טלוויזיה: האתר מציע לזכיינים לפתוח אצלו ערוצי תוכן

תפוז, הבעלים של Flix, מתכנן ליצור מודל עסקי שיאפשר לערוצי הטלוויזיה לייצר הכנסות מפרסום באתר הפנימי ב-Flix ; זאת - בדומה לשיתופי-הפעולה בין וואלה ו-yes, ערוץ 10 ואתר נענע10 ובאתרי הבית של קשת ורשת

Flix, אתר שיתוף קבצי הווידיאו של אתר תפוז , רוצה גם לשתף פעולה עם תכנים מהטלוויזיה. על מנת ליישם את המודל, מציע Flix לכל ערוץ ברודקאסט לפתוח אצלו ערוץ פרימיום אליו יוכל להעלות תכנים. בכך מנסה Flix להצטרף למגמה שבאה לידי ביטוי בשיתופי-הפעולה בין וואלה ל-yes, ערוץ 10 ואתר נענע10, ובאתרי הבית של זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת.

לדברי דן חן, מנכ"ל תפוז, ערוץ הברודקאסט יוכל לנהל את הערוץ כראות עינו, לקבוע את המיצוב שלו, לבחור את כמות התכנים, תדירות העדכון וסוג התכנים שיועלו.

על מנת לעודד את יצרניות התוכן להשתתף במהלך, ולשבור את מודל ה"גן הסגור", שבו התכנים הטלוויזיוניים נמצאים במקום אחד בלבד ברשת, תפוז מתכננת ליצור מודל עסקי נדיב, שיאפשר להן לייצר הכנסות של ממש. כך, למשל, יוכלו ספקי התוכן למכור פרסום בכוחות עצמם באתר הייעודי, לצד פרסום בשטחי הנדל"ן של תפוז, עליהם ייושם מודל חלוקת הכנסות.

לדברי חן, היתרונות שמגלם מהלך כזה עבור יצרניות התוכן ברורים. "זה יאפשר להן לעשות קידום מסיבי לתכנים שלהם, אפשרות להעלות גולשים מהערוץ ב-Flix לאתר הרשמי שלהן ויכולת לייצר הכנסות נוספות מהתכנים. הערוצים החדשים אינם מתחרים באתרים הרשמיים של התוכניות".

יש לציין כי האסטרטגיה של פיזור התכנים במגוון פלטפורמות, במטרה למקסם את החשיפה לתכנים, מיושמת כבר בארה"ב: את התכנים של NBC, לדוגמא, ניתן למצוא לא רק באתר הרשמי של החברה, אלא גם במיזמי הטלוויזיה האינטרנטית Hulu ו-Joost, כמו גם באתר שיתוף קבצי הווידיאו יו-טיוב.

איתי נגלר, מנהל התוכן ב-Flix ותפוז, הוסיף כי "אני מקווה שהמהלך הזה יוביל לתחילתו של שינוי וליישום שיתוף פעולה רווחי לכל הצדדים. אם בחו"ל זה קורה אין סיבה שזה לא יקרה בישראל".

לדבריו, Flix הוא אתר הווידיאו הגדול בישראל, עם למעלה מ-12 מיליון צפיות בחודש, וכ-800 אלף גולשים שונים מדי חודש מבקרים באתר. Flix, שעלה לאוויר לפני כשנתיים, כולל למעלה מ-200 ערוצי תוכן ושיתופי-פעולה תוכניים.