בשורה לסטודנטים המשרתים במילואים: הכנסת אישרה הקלות במשימות האקדמיות

הצעת החוק, שנוסחה ע" שרת החינוך יולי תמיר וח"כ אלכס מילר, קובעת כי המוסדות להשכלה גבוהה יסייעו לסטודנטים באמצעות מועדי בחינה מיוחדים, דחיית מועדי הגשת עבודות, השלמת חומרי הלימוד ומתן קדימות ברישום לקורסים

הצעת חוק שגובשה בעקבות מלחמת לבנון השנייה, במהלכה נעדרו סטדונטים רבים ממילואים וכשחזרו מצאו את עצמם נלחמים על זכויותיהם, אושרה אתמול (ד') בקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

המשמעות המעשית של הצעת החוק שנוסחה על ידי שרת החינוך יולי תמיר, וח"כ אלכס מילר, המשמש גם יו"ר שדולת הסטודנטים בכנסת קובעת כי המוסדות להשכלה גבוהה יסייעו לסטודנטים המשרתים במילואים - באמצעות מועדי בחינה מיוחדים, דחיית מועדי הגשת עבודות, השלמת חומרי הלימוד ומטלות הקורס, ומתן קדימות ברישום לקורסים. יו"ר התאחדות הסטודנטים, בועז טופורובסקי ברך על העברת החוק ואמר: "הגיע זמן שיעגנו בחוק את זכויותיהם של סטודנטים במלואים, שזכאים למירב ההקלות".

שרת החינוך הסבירה את הכוונה מאחורי הצעת החוק במליאה: "בימים בהם מדברים על מוטיבציה לשירות בצה"ל ומחויבות חברתית של האזרחים במדינה יש חובה לחוקק חוק זה. אנו נתקלים לא אחת במצבים בהם סטודנטים המשרתים במילואים צריכים להתחנן על נפשם לזכות בהקלות והטבות המגיעות להם. היום הוא יום חשוב בו אנו אומרים לסטודנטים המשרתים במילואים תודה, ומעניקים להם את התמיכה והגיבוי הציבורי הראויים להם."

ח"כ מילר הוסיף: "החוק מעביר מסר חד וברור שיש לחזק ולהוקיר את אלה המקדישים עצמם לשמירה על ביטחון המדינה. סטודנט שעוזב את כל עיסוקיו כדי לשרת במילואים, אסור שיהיה מוטרד מההשלכות של היעדרותו, להיפך, עליו להיות בטוח שהמוסדות האקדמאיים עומדים מאחוריו ויעשו הכל כדי להקל על שילוב השירות עם הלימודים".